AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
842

Besiktning - 2:a på spindelled igen!

Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Bil: 325 ix -88

så trött. Har bytt spindlarna förut. På BMW i Sundsvall bytte de hela länkarmen på höger sida för några år sen. Den håller fortfarande, men det var dyrt: över 3000:- för en enda.

På vänstersidan var jag inne hos, ja vi kan kalla honom garage-olle på hörnet. Han pressade visst i en ny sa han. På besiktningen blev det glapp ändå. Haha ytterligare en ombesiktning. Då satte garage-olle dit en begagnad länkarm från skroten. Ett år gick och nu fick jag 2:a igen på denna vänstersida. Så nu åker bilen in på BMW för att få sig en NY vänster länkarm. Undrar just hur det sen ska gå nästa år?

Och dyrt är det! Glappet besiktningmannen påpekade var knappt synligt. Ska man behöva ha det så här?

Från en som börjar bli lite trött..
svintoleffe
Länkarmarna är ett väldigt väll känt fel på alal bmw.
är bilen sänkt så slits dom hårdare, samt kör ma med låg profil, så slits dom ochså ännu fortare.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
brattwurst
Något som verkligen sliter hårt på spindellederna är: Obalanserade hjul samt skeva fälgar..detta kan få hela framvagnen i gungning i höga hastigheter.
hm, såvida den inre leden eller den bakre bussningen inte är kass så behöver du ju inte byta hela länkarmen, bara onödiga pengar! köp en ny spindelled och be garage-olle pressa ur den gamla och i den nya, svårare är det inte! har bytt ett antal leder på mina bmw-bilar och som sagt är allt annat fräscht så behöver du ju inte byta hela armen...

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.