|
|
|
|---|---|
Jeppe W |
Min AC Schnitzer 535:a -91 har enligt vägverket 180kW, borde inte effekten vara 155kW som motsvarar de 211 hk som en vanlig original 535:a har? Bilen importerades ~00 med AC-grejerna gjorda, har det någon betydelse för hur den registreras i sverige? |
|
Skulle tro att din 535 är typad som E39 535 isåfall? Dvs den med V8. Konstigt att det blivit så? Vad betalar du i skatt samt är årsmodellen införd i bilregistret? /Per |
|
Jeppe W |
Per, du har mejl.... |
|
Tittade på mailet Jesper. Det ser ju rätt ut i bilregistret. Skatten är också rätt. Men, jag jämförde med en annan likadan bil fast svensksåld och den hade en annan max släpvagnsvikt? Skumt... Hur som helst, vad är det för AC Schnitzer grejer du har? Är det både trim och styling? Det är möjligt att vägverket fått uppgifter från AC Schnitzer/BMW om detta. /Per |
|
|
Är den flyttgodsimporterad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Jeppe W |
ehh...flyttgodsimporterad?? Ingen aning, importerad är den, så mycket vet jag... Erikw, jag mejlar dig samma material som Per fick för påseende!! Per; Det sitter lite allt möjligt på den, bl.a. plast, vinge, hårdare dämpare. Det mest roliga är klisterlappen med AC Schnitzer-loggan på, med tillhörande serienummer + modellbeteckning "S5", placerad undertill på styrboxen...! Toppen är portad, ser mkt proffsigt ut, + att det sitter extractorrör på den. Det som saknas är Scnitzers egen ventilkåpa. |
|
Jag har för mig att det står i regbeviset om den importerad "för privat bruk" om det är vanlig import. Är det flyttgods, står det förmodligen något annat. Jag kollar mailen ikväll. Jesperado har säkert koll på detta? PS. Fick du ordning på elen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Jeppe W |
Njae, vad gäller strömtjuven har jag gått bet, jag måste fortfarande dra ur 7,5A säkringen för att inte vara strömlös på morgonen. Vad gäller laddningslampan/laddning så bytte jag hela generatorn och vips så laddar den, förmodligen var det en skum diodbrygga som inte kunde bestämma sig... Laddningslampan fungerar fortfarande inte med det resultatet att generatorn inte laddar direkt, den måste självmagnetisera sig först, men den funkar. Bilen är nu avställd för lite intimt ungänge med diverse verktyg, bl.a multimeter och knipstång....Jag återkommer med fortlöpande info i detta ärende! |
Jeppe W |
Du Erik, jag ska knäppa lite kort på elboxen under baksätet och ringa in den säkring jag menar, jag har inte hittat nå´n bild eller elschema som matchar utseendet på min. (?) |
|
Men då har du antagligen en riktig S5:a från Schnitzer? Isåfall kanske de 244 kusarna stämmer. /Per |
|
Jeppe W |
Joo, pållarna har jag aldrig tvivlat på, min 535:a går bättre än en original med råge, så det råder det inget tvivel om att de varit ner under huven å botaniserat. Min fundering var snarare hur de siffrorna hamnat på papper så att säga? Har trimningsfirmor isåfall skyldighet att anmäla effektökningen till respektive lands "bilmyndighet", och att dessa siffror följer med bilen när och om den exporteras? |
Jeppe W |
En till fundering ; vart tog ventilkåpan isåfall vägen...?? Kan man köpa en så'n på någon eftermarknad, eller måste man vända sig till Schnitzer direkt? Man vill ju ha originallooken så långt det går...den e ju faktiskt väldans söt bilen min... hehe Kärlek till materiella ting; Finns det? Fråga Jeppe med S5:an... :P |
Deliq |
Om det är flyttgods står på reg.beviset På den gamla typen av bevis står det : Importerat, flyttsak och på den nya typen står det Flyttgods under rubriken (Y1)Import M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Hej jeppe w jag är nyfiken på vad dom har gjort med din bil.. För jag har själv en 34a 535i. det skulle vara roligt att trima upp min bil lite som dom har gjort med din bil.. mvh john JR |
|
Jeppe W |
Det som schnitzerkillarna gör är följande; portad topp, matchportat insug, vassare kam (vet ej värdena) extraktorrör, effektkat, effektdämpare, optimerad motronic. Dessutom sitter det schnitzerplast runtom på min, sänkt chassie och de grövsta/hårdaste dämpare jag sett... Summa summarum, kul bil med attityd! |
| jeppe har du bild på den? såg att du bodde i svall, vi är nästan grannar :) | |
Jeppe W |
Inga bilder, men det går väl att ordna... Grannar är roliga, speciellt om de åker BMW, var bor du då? Själv bor jag i Nedansjö, väldigt centralt å bra... mina "krogrundor" består i en platta fulöl, nå´t schysst svarvämne, skitig overall å sen ut i garaget...!! Alternativ till bilder är således ett hembesök i mitt garage å lite pilsner... Glöm inte svarvämne bara! :P |
| jag bor i sollefteå | |
|
Angående effekten i regbeviset så kan det som du var inne på hänga ihop med landets lagar. I Tyskland så måste man enligt lag föra in i fahrzeugsbrief när man förändrar något med bilen. På detta sätt framkom nog vid reg.bes att den var trimmad men godkänd av BMW (annars hade den aldrig gått att regbesikta). Samma gällerr i Tyskland när man reparerar krockskador, måste också föras in i fahrzeugsbrief. Därför ska man passa sig VÄLDIGT noga för bilar på mobile som enbart säljes som export. Genom att inte sälja bilen vidare i Tyskland kringgår dom lagen och behöver inte föra in i briefet att den är repad för krockskada. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
Jeppe W |
stämmer nog det, fahrzeugsbrief verifierar det faktum att bilen är stylad/vässad seriöst hos Schnitzer, vilket känns otroligt bra med tanke på det jag gav för den, samt skicket. Detta sammantaget gör att denna bil kommer att vårdas samt återställas till original så lång det går. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.