|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på att sänka min bil fram lite grann...bak är det helt ok som det är men fram är d ett ganska stort mellanrum mellan hjulen o skärmen... Nån som gjort detta? Hur blire med komfort o väghållning? Tack på förhand.. | |
|
Om du sänker 35/10 (med tillhörande sänkdämpare) blir det snyggast, men komforten blir lika många procent sämre som kvoten mellan. (350%) Men då finns det ju självklart dyra/billiga alternativ... |
|
|
Med 4 nya dämpare och fjädrar kan du få du en bättre väghållning än original, men med en försämrad komfort. Är dämpare och fjädrar inte avpassade rätt till bilen, finns det risk att både komfort och väghållning blir sämre. Att bara sänka fram om man är ute efter bättre väghållning, kan vara lömskt. Men är man bara ute efter att se fräck ut framför korvmojen, kanske det fungerar... camata: Komfortförsämring kan man inte räkna ut på det viset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
markus00 |
Jag anser inte att det är absolut nödvändigt att byta dämpare vid 35/10 sänkning. Hade själv en 35/10 sänkning på min förra E34 tycker det blev helt perfekt. Bara byta fjädrar fram tror jag kan skapa problem med väghållning osv. Här är en bild förresten på min förra bild sänkt 35 fram och 10 bak. Länk |
|
Erikw Förlåt, för att jag använder ett matematiskt språk för att referera till 350%. Jag menar det inte som en formel för att räkna ut komforten, utan BARA ATT JAG UPPLEVDE MIN SÄNKNING som 350% sämre än tidigare. Annars om vi ska bråka (i brist på "fantasikomik"): Det beror på vem du frågar. Jag är säker på att många tusen människor var skeptiska till Einsteins idéer. Såsom det alltid gäller i teorier: Tills motsatsen är bevisad så håller teorin. |
|
|
Okej, men jag har 17 tums m-fälgar...255 bak o 235 fram..hur blir de me dom om jag sänker? Dom är egentligen till e39. Om jag köper m5 fjädrar o dämpare då kan väl inte komforten bli sämre? markus00: hur blev d med komforten för dig när du sänkte? Tack för alla svar. |
|
|
Risken finns att däcken tar i någonstans om du sänker, eftersom de är så pass breda. Jo, naturlagarna gör att komforten blir sämre med M5-fjädring, jämfört med original (om den är i bra skick). Camata: Inte min mening att göra dig upprörd. Du bekräftade bara att komforten blir sämre vid sänking, om än med lite okonventionella mätmetoder ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
markus00 |
e34briliant: Komforten blev ju lite sämre men absolut inte så det störde mig iallefall. Och då hade jag 18" hjul också. Tror inte du kommer ha så ont av den lilla komfortförsämringen. |
| Okej, då blire 10/35 till våren :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.