AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.717

Nån som varit och kikat på denna M5:a

Lasse Karlsson
Tjena allihop!
Nån som varit och kikat på denna M5:a: BMW M5-99 Carbonsvartmet, 11.600mil, Regnr TCR 100. Bilen finns hos Nettobilar HB i Örebro. Utsatt för 230.000 på bytbil.com. Även intresserad av om firman är "juste" i övrigt.

För övrigt: GOD JUL och GOTT NYTT på er alla, här på Autopower!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har sett bilen rulla förbi på gatan i Örebro, men det var ett tag sedan, såg och lät OK har ingen koll på Nettobilar alls fnv.
En liknande fräsch-99 18.000 milare såldes privat för 170tkr för ett några veckor sedan, så det kan vara läge att pruta M5orna verkar var trögsålda ??. Denna har funnits till salu på firman ett bra tag, verkar inte så tokig på bilderna.

///MVH Hasso
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, pruta en hel del. De kommer att falla mycket i värde framöver ändå. Jag känner en i Örebro-trakten och han sa att Nettobilar är inte så seriösa, så om du är intresserad av den så är det nog bäst att kolla bilen noggrant.

//Schnitzer

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Jag har oxå spanat på denna ett tag.
Till salu säkert 1 år, d började på 289´ tror jag...
Tycker det är konstigt att den inte är såld.
Någon som seriöst! vet ngt om denna bil?

Nicke
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Har inte provkört den aktuella bilen, men det har andra gjort, om jag säger så. Vet inte varför den inte blivit såld, den har provkörts ett oändligt antal gånger (eller om det är ägarna som kör den själva) då jag har sett den på stan titt som tätt.

Nettobilar är väl en sådär... lagom seriös, firma. Inga storskojare med andra ord, men det kan löna sig att vara på sin vakt. Kolla upp dem och bilen du, om du är intresserad. Det är väl det enda tipset jag kan ge... lycka till! :)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
God Jul och Gott Nytt på dig också, förresten! :o)
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Hmm, d enågot som gjort att jag inte slått till, på bilderna ser den ju jättefin ut även om det inte säger vidare mkt.
Tycker i o f s att förarstolen ser ganska sutten ut vid bara 11´mil, men det kan ju vara fotot oxå.

Jag avvaktar...

Nicke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Man kan väl kolla upp mätarställningen via BMW på något sätt. Om någon är intesserad så kan jag säkert fixa utrustningslista (om ev. individualdata finns så får jag inte fram det pga fel i databasen).

//Schnitzer

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
En intyg från BMW Sverige att mätarställningen är kontrollerad
är nog bara det att man läst av den data som finns i bilen.

Det man kan göra är att försöka kontakta den gamla ägaren i tyskland och även få utdrag från servicerapporter i tyskland.

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Nu finns bilen ute på Powerbörsen... fast de verkar inte ha sett denna tråd. Nåja, som tidigare, kika på bilen vid intresse, men håll ögonen öppna.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, egentligen är det konstigt att de inte har blivit av med den. Nackdelen med den bilen kan vara att den är Carbonsvart, vilket jag har för mig var den vanligaste kulören. Nästan alla har ju den färgen.

//Schnitzer

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Idag finns en liknade M5 -99, 11´ någonting, svart för 199 papp.
Nu sjuker de rejält...

Nicke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror dessutom att de kommer att sjunka mycket mer när E60 M5 är ute på den svenska bilmarknaden. Jag tror inte att många kommer att vilja betala 2-300k för en E39 M5 då den nya M5:an har fått sitt första fall.

//Schnitzer

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
vissa bilar är väl de så inte så pålitliga med.....och vissa är de hel seriösa.....vissa bilar kan man pruta jätte mycket på ...och vissa inte en krona...

///325///
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jo god jul och gott nytt år på dej med....

///325///
wi
39
wissen
///M5 -99
Hej.
Var o kollade på den i tisdags förra veckan.
De nackdelar jag kan säga om den är:

Rökt > jag är känslig..

Färddatorn saknar varannan pixel > svåravläst. (vanligt fel) Dock hel i min konstigt nog.

Repa i navigatorn > ingen jättegrej för den händige.

Höger backspegel dålig (Själva spegeln var till 30% Flagnad/färgad med något.

Luddig info om vanos, koppling mm.

Lite småslitna knappar, panel etc. (har själv köpt en nu som gått 14K som ser mycket fräshare ut invändigt) Dock får man nog räkna med lite repor i titan-imitationen då det är svart plast bakom. Alu-panelen är mycket bättre (vet inte om den fanns i M5:an)

Min växellåda är mycket "lenare" i min än den hos netto-bilar, vet ej varför.

Kolla bromsar också. Är ganska kostsamt att byta.

Positivt om den:

"lågt" miltal > Kontrollerde på BMW (kom inte så långt i affären att jag såg ett intyg på det)

Hyggligt fin i lacken faktiskt.
Mycket fina däck o fälgar.
Nya vinterdäck.
Face-lift.
Välutrustad.
Snabb !!! :-)

Detta är vad jag kom fram till efter min provkörning av den.

mvh wissen

//M5 -99
Lo
34
Loeve
X3 3,0d M-Sport beställd
V70 D5 Awd R-Design BSR -2011
M3 SMG -2003
Hej.

Det är jag som äger bilen som det pratas om i denna tråd.

Jag äger Örebro Nettobilar HB men bilen i fråga är min privatbil så därför är det inte så konstigt att den har setts här i örebrotrakten.
Det är inte nettobilar som säljer bilen men efterssom det är jag som har firman så har jag lagt den på bytbil.com för att få en bättre spridning av annonsen.
Nettobilar är en seriös firma men vi handlar normalt inte med bilar av den här kalibern utan sysslar med biligare bilar.

Ang att den är rökt så är den beställd med rökarpaket från Tyskland men varken jag eller tidigare ägare i Sverige har rökt i den, den luktar inte rök inuti! Ingen av mina vänner eller jag har känt det iallafall.
Informationen om Vanosen är inte speciellt luddig när det finns en faktura från BMW i solna som visar att den är åtgärdad.

Ang bromsar så har jag bytt beläggen fram, skivorna är kanonfina runt om .

Bilen har varit till salu en längre tid men det är pga att jag satte ett så högt pris(299000) för jag ville inte sälja den till en början, men jag tänkte att kommer det nån som vill ha den till det pris som jag satte då så får dom väl ta den.... Nu har jag satt bilen på ett rimligt pris med tanke på den utrustning som finns och att jag skickar med nya V-däck på 17" fälgar.

Som tidigare ägare av BMW M-modeller så vet jag att det diskuteras mycket om och kring dessa bilar. Men jag vet också att denna bil är ett mycket välskött exemplar som man inte behöver vara rädd för, kollade på många "lik" innan jag bestämde mig för att köpa denna bil.

Jonte: En del bilar har man mera marginal på och en del mindre, därför kan man pruta mer på en del bilar och på en del mindre, ganska logiskt :)

Hoppas att ni har fått svar på några av era frågor i tråden.....

God Jul och Gott Nytt på er alla, här på Autopower!!

// Daniel
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hej Daniel.
Har det någon gång tänts och rökt i bilen så känner vi som är känsliga det med en gång, röklukten går aldrig ur oavsett behandlingar. (borde vara skottpengar på bilrökare:)
Men en snygg bil är det som jag sett röra sig "på stan" vid några tillfällen. Dom rullar ju inte förbi osett direkt :)

///MVH Hasso
Länk
wi
39
wissen
///M5 -99
Hej igen.
Håller med hasso till fullo, är man känslig så känner man av det.
Det är inte alls säkert att någon har rökt I bilen.
Men släcker man en cigarett precis innan man sätter sig i den så har man fortfarande kvar en hel del i utandningsluften. Och görs denna procedur om ett par gånger om dagen så sätter det sig i alla fall.
Likaså så sitter det ofta i kläder som sedan pressas mot skinnet. (framförallt om man har 500nm i den ;-).
Jag tar inget ansvar för vad andra känner (kan ju vara en rökare som köper den) och då känns det inte på samma sätt.

Sa redan innan att känner jag rök-lukt i den så köper jag den inte. Åkte 25mil i onödan + ledighet från jobbet, men kul att få prova på en sådan bil i alla fall.

Den bil jag köpt nu luktar lite-litegrann rök (mindre än den i örebro) och alla jag känner säger att det luktar lite rök. (ingen av dem röker).

Dock så finns det faktiskt hjälp.
Ska lämna in den på ozon-behandling (samma som saneringsföretag använder sig av när de ska sanera efter en brand). Kan återkomma med resultat om någon är intresserad.

Och som sagt:
Har inte sett några papper alls på bilen så jag kan inte uttala mig om hur dokumenterad den är.
Försökte att ge en objektiv bild på hur JAG upplevde den.
Vissa kanske tycker den är kanonfin. och andra inte alls.
Alla har vi olika tycke. Allt kan ju vara prisvärt, oavsett skick :-) bara priset är rätt....

mvh johan
Lo
34
Loeve
X3 3,0d M-Sport beställd
V70 D5 Awd R-Design BSR -2011
M3 SMG -2003
Hallå igen..

Jag har tillgång till en Ozonmaskin så det var ju synd att jag inte hade använt den innan du kom Johan.
Man jag kan faktiskt inte känna någon röklukt i den men det är väl för att jag har den lasten själv :(

// Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.