|
|
|
|---|---|
|
spelar den nån roll, skälvklrt skall den kunna rinna igenom men spelar det nån roll om man vänder den 180 grader? skulle underlätta vid turbokonverteringen i vinter. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) | |
|
får man fråga lite snällt varför du ska vända på den 180* ? Men till frågan, undrar om inte GIK har sprängskisser på olika aggregat kanske kan hjälpa nått att studera dom lite? |
|
| Finns det inte pilar för flödesriktningen på agget? Gör det på mitt iaf! | |
|
Enkelt beskrivet : Ingång-litet hål! Utgång-stort hål! Har en viss betydelse att olja kommer från rätt håll, iallafall om man vill att turbon ska hålla ett tag......... Nåt en "Proffesionell mekaniker" bör veta!! ///Magnus |
|
|
E21-racing ---> Det är enligt Haynes som jag är "Proffesionell mekaniker" =) skall vända den då jag skall ha den toppmonterad och den har innan "hängt" i grenröret om ni förstår vad jag menar. men jag får helt enkelt skruva isär den istället o vrida lagerhuset. men tack för alla svar. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
okej eftesom det aldrig får byggas tryck i lagerhuste/lagret därför det är olika stora hål i turbon, så hade JAG byggt så, så hade jag INTE vridit huset av den anledningen. Men prova gärna och säg till oss andra om det funkade ändå en längre tid. |
|
|
skrev samtidigt =) Olja IN Uppe, Olja UT nere -> SJÄLVFALL hela vägen ner till tråget/sumpen/behållaren. Så sätter du turbon uppochner så är det ju bara att vrida på kärnan det är ju hur enkelt som helst. |
|
|
Japp! Vrid avgashuset, så du får rätt vinkel på lagerhuset. Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.