|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det är ingen äkta M-Techvingen du har på bilen den ser eljest ut | |
|
Kullen > Varken pedaler, ratt eller växelspaksknopp är BMW produkter. Ser ut som Momo prylar i mina ögon... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Vilken är den där ratten? Länk denna satt som standard i bilar med M-Paket. Länk är inte säker på denna, men jag tror den blev standard i M-Technicpaketet 1990. Samtidigt som M3:an fick denna ratt som standard. Kallas M-Technic typ II ratt. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
M-technik typ 2 ratten ovan kommer nog från en E36 eller E34 eller något. De är nästan likadana som de till E30. E30 M typ 2 ratt: Länk De till E30 har mindre diameter... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Den passar nog bra den också iofs. Det där med diametern är förresten bara något jag hört. Ska mäta diametern på min M-tech typ 2 ratt när jag kommer hem i jul för att se efter... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
tryggve : knoppen är faktiskt från biltema :P haha den andra gick sönder, hårdplaststången i mitten gick av så den blev helt svampig = mindre skönt och växla ;) pedalerna är eftermarknadsprodukter, satt på när ja köpte, inte så snygga direkt, ingick det pedaler i m paketet?? angående ratten så undrar jag om man kan ta av den dära plastkåpan med bmwmärket i mitten isf är min ratt ganska lik den första som "Tryggvesson" länkade till. |
|
|
Kullen: Har du svart innertak ibilen. |
|
|
bmw berra: japps det har jag! vadårå?? |
|
|
Det finns två olika dimensioner av den första M-tech ratten som satt monterade i E30. I min E30 sitter den större av de två. Det är alltså diametern som skiljer de två åt. Om jag minns rätt så var det 370 mm och 350 mm som var valbara. Om det gick att påverka valet själv vet jag inte, men i min sitter det som sagt en stor ratt och i Schrimp (finns på forumet) så sitter den mindre monterad. (Schrimps 318is 16V är utrustad med stora m-paketet från fabrik) /Anton |
|
brattwurst |
Anton Har för mig att den mindre rattstorleken är anpassad till E30 medans den större är avsedd för E28. |
|
Min ratt är inte bytt någongång, det kan jag nära på sätta något värdefullt på. Nu har jag inte ETK tillgängligt, men jag har sett två olika dimensioner där. /Anton |
|
|
Jens Ek: gröntoningen ser man lättast när det är lite fukt, dugg, morgonfukt på rutorna.. dock var de flesta senare modeller gröntonade, min 318 från sen -90 var det i.a.f. + alla mina 5:or men inte 318 från -87, där såg man rätt tydligt att rutorna var klarare.. man ser också på bilderna Länk att rutorna är lite grönare... kul förresten med en smålänning till, pluggar du på Chl.? är själv från Växjö/Teleborg och kämpar på Chl. ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
brattwurst |
På M-ratten med den mindre diametern står det dessutom E30 på insidan av navet. |
|
finns det "stora" och "lilla" m-paket?? vad är skillnaden?? //kullen |
|
| Du har den stora m-paketet, den lilla så är kjolarna, framspoilern och bakspoilern anorlunda. Och den dubbelvinge som är med i stora finns inte på den lilla. Sen vet jag inte om inredningen e detsamma eller vad som skiljer. Men personligt tycker jag att stora är mycket snyggare än den lilla. | |
|
Det gäller även den nyare (M-tech II) ratten. Alltså att det finns två olika diam. Jag är också relativt säker på att den med mindre diam. är avsedd för e30, och den större för e32/34/36. Menmen.. kan ha fel på den punkten. FD-Ormen>> Yes, pluggar på Chalmers i stan, eller apberget som jag vet att det kallas där ute på Lindholmen. Kommer från Alvesta själv, så det "händer" att man är i Växjö som du förstår. Jag åker bla. hem över sommaren/jul... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
brattwurst |
Ju större bil dessto "större ratt" :-)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.