|
|
|
|---|---|
|
Hej ! På min E34:a har nu mitt dörrlås till förardörren börjat krångla, dvs det går inte att låsa upp bilen och ibland inte heller låsa den. Nyckeln måste vara i exakt läge i låset för att kunna låsa upp den. För att göra allt mer krångligare så har jag larm på bilen som är kopplat till detta dörrlås ( endast på förarsidan). Larmet heter Ullrich. Vilket innebär, får jag inte upp förardörren, dvs öppnar passagerarsidan går larmet och startspärren aktiveras och jag kan inte köra min bmw. Kan man göra nånting åt dörrlåset ? Var kopplar man ur larmet ? Kan man plocka bort larmets centralmodul så man får bort startspärr ? Eller måste man koppla om allt ? Larm på gamla bilar é ingen hit ! Mycke tacksam för svar ! Pefan | |
|
Byt dörrhantagsenheten, ny på skroten c:a 3-400 spänn. Hade samma problem som du men det försvann då jag bytte (utslitet). Jag brydde mig aldrig om att byta låscylindern då jag ändå alltid öppnar med fjärrknappen på larmet. Strular det med batteriet nå´ngång kommer man alltid in via passagerardörren. Ps. Det är busenkelt att byta handtagsenheten. / Peps |
|
|
Nån som kan förklara hur man får ut låskolven ? Plockade ner dörrpanelen och förstod inte riktigt hur man skulle kunna få ner låskolven. Kan man byta låskolv från andra dörren ? Pefan |
|
| Du lossar hela enheten genom att öppna dörren och på sidan av dörren (motsatta sidan mot gångjärnssidan) ta bort den plastbricka som sitter där. I det hålet finns en liten plåtplatta som du trycker in, då lossas plastkransen runt handtaget på utsidan. Bakom plastkransen sitter en skruv som du lossar och du måste också lossa den mutter som sitter runt låskolven. Vips... så har du hela paketet i handen.... Hur lät det då????? Ja, du förstår säkert vad jag menade... / Peps | |
|
Tack för tipset ! Ska testa detta i dagarna ! Pefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.