|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska ta itu med att fästa mina sidokjolar på bilen nu i vintermörkret. Det är orig. M-kjolar - E30 83-87. Tänkte jag skulle limma fast dem, men vad ska jag använda? De alternativ jag hittat vid sökning här på BMWpo... Autopower är Sikaflex och PL400. Är båda stablia nog för att hålla kjolarna på plats? Hur lång torktid är det på de olika limmen? Finns det några knep hur man klämmer fast kjolarna mot bilen under torktiden? Ungefär hur mycket lim går det åt? Vore mycket tacksam för svar! Mvh Carl. | |
blitz |
ta PL400. |
|
Varför inte använda originaldelarna: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mitt tips blir att använda orginalfästdetaljerna som Erik tipsar om. Jag har användt tillräckligt mycket Sikaflex för att veta att de i princip aldrig ger med sig. De är alltid något annat som släpper innan sik:an gör det när man behöver ta loss det man limmat fast. De är väldigt bra i marin miljö, men man skall som sagt passa sig för vad man fäster/limmar med sikaflex. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har funderat på orig. fästena, men jag vill helst inte borra i bilen. Hur väl stämmer BMW Sveriges priser överens med de i länken Erikw lade in? Torktiden då? Handlar det om minuter eller dygn? Tack på förhand. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.