AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.994

Såg en riktigt risig E32

Sida 1 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag trodde inte det var sant som jag såg, men på E18 igår så mötte jag en riktigt risig E32 som hade bucklor över hela sidan. Såg raggar-sänkt ut så jag antog att någon hade kapat fjädrarna på den stackars bilen. Tonade rutor runt om, om plåtfälgar. Jag trodde inte att det hade gått riktigt så långt, men när man väl ser det med egna ögon så. Någon annan som har sett något riktigt E32-lik som det vore värt att köra till skroten? Kan ju inte bara vara jag som har sett en av sveriges fulaste och risigaste E32?

//Schnitzer

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Här är lite bilder på en s.k E32 i ett hemskt skick:

Länk
Länk

Säkert en jättefin 735IL när den var ny! :D
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den var inte fin! Den är väl från Polen och där kan bilarna se lite hur som helst ut. I alla fall så såg jag en hel del när jag var där. Kan inte säga något mer än att det är tråkigt!

//Schnitzer

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jo, men samtidigt så är ju de där plastgrejerna så jävla dyra att byta och hålla på med. Om jag fick välja mellan att lägga 4 lappar på en ny kofångare eller ny silentblock och andra bussningar så vet jag vad jag skulle prioritera :)

fu
101
furom
bmw 735 ia 87
bmw 733 ia 82
ja den var inte vacker köpte en 87 735 men 100 gånger bättre skick än den dock andra problem en femma fick jag ge det är väl ett ok pris tyckte jag

Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
hahaha, trodde inte det kunde bli så illa, ens i Polen

Zaharald
AJAJAJAJ!!!!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Hur kan man låta en sån fin bil bli så ful. Skamligt
Hm....undrar om man ska köpa en risig bmw e32:a A`la polen & bara åka omkring & reta folk......det verkar ju tydligen vara många som "mår illa" av att se en e32: i risigt/dåligt skick....varför??....jag tror inte någon här skulle skrota tex. bilen från polen (eller var den nu var) om den var bes & skattad & fullt körbar!....svårt att tro
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Infinity

För mig gör det fruktansvärt ont att se en sådan nedgången E32. För mig är E32:an inte bara en vanlig bil som typ en Golf utan något väldigt speciellt som jag inte kan sätta fingret på. Tex. stod det förra sommaren E32 en totalt nedgången 750iL backom macken där jag alltid brukar tanka. Den var rostig bucklig stöldskadad och folk hade börjat stjäla delar från den tex. fälgar inredning mm. Det var nästan jag fällde en tår varje gång jag tvingades se den.

Sedan såg jag dessutom ett riktigt dåligt exemplar längs E4:an Länk

Det verkligen det skar i hjärtat när jag såg den.

BMW CS #5139
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag håller med J.L (som vanligt), det är tråkigt att se lite mer speciella bilar som 750, 850 och M-modeller bli totalförstörda av klåpare och pundare som inte har en susning om vad de köpt, förutom hästkrafter. Naturligt måste det finnas rötägg, annars är det ju ingen mening med att kalla sig entusiast, men andelen skrot har blivit högre och högre, Sverige är inte mycket bättre än det forna Östblocket faktiskt.
Det är hemskt när 18-20 åringar köper en M5 e.d i taskigt skick, sedan kör de ner den ännu mer; slarvar med service och varmkörning och varvar upp motorn och släpper kopplingen och går runt i piruetter på lokala Konsumparkeringen eller liknande för att imponera på ägare till gamla A-traktorer och stylade Volvo 240/740/940. Sedan har de mage att slänga ut bilen nytvättad på Blocket för normalpris och berättar inte ett dugg om brister och slitage mm. Det får åtminstone mig som bilentusiast att må illa. Sedan har jag förståelse för att en del inte har samma intresse, utan bara kör med bilen, men då får de ta mig tusan sköta service och varmkörning som man ska, om de förväntar sig att få något för bilen vid ev. försäljning, och finns det brister så ska priset ner, jag har sett så mycket lurendrejeri, särskilt inom M5-omårdet, så att jag mår dåligt.

-M5 E34 Limousine register Länk
Hm....det är klart jag förstår & fattar att om man äger bilen själv att man sköter om den.....men om man bara råkar se en risig bil,så blir man gråtfärdig,det kan jag inte förstå riktigt......hade det däremot varit en bil som man kanske har ägt & vårdat ömt under sin tid & råkar se den,klart man blir ledsen då....men inte annars.....är et bara jag som tycker så eller??

HD91,klart det finns lurendrejeri bland bilar,har alltid funnits & kommer så att förbli,speciellt "sport" bilar som du tex nämner M5......men kan man råka ut för fusk mm.mm på en tex helt vanlig bmw 316 utan servo!

Inget ont om entusiaster,men jag tycker det borde finnas gränser......:)

Menar det finns folk (inga namn avslöjade) som verkar ha det som en fritidssyssel sättning att leta upp risiga,speciellt e32:or & sedan "gråta" här på forumet över en bils öde som dom i min mening inte har något att göra med alls!.....vill man rädda alla risiga e32,så är det väl bara att köpa upp dom & renovera.......
Jag personligen har haft alla möjliga märken & motorer i mina bilar,men tycker inte att e32: är något väldigt speciellt.
Detta är ju givetvis vad JAG tycker......
mvh
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kan bara hålla med J.L och HD91. För mig kommer alltid en E32 att vara något speciellt, precis som en E34 M5. Klart att man skulle vilja köpa upp alla risiga exemplar och renovera upp dem så de blir i bra skick, men pundarna vill ha för mycket för dem och det är oftast väldigt mycket att åtgärda. Sedan tror jag att man måste ha haft en E32, eller i alla fall en BMW ett längre tag för att verkligen få den speciella känslan som många får av dem. Den känslan säger i alla fall mig, att det är det märket som gäller! Jag kommer alltid att tycka synd om de E32 som blir pundarstylade och nedgångna. Sedan får varje person tycka vad de vill om en ägare som har förstört bilen.....

//Schnitzer

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Många dåliga E32 finns det tyvärr och man blir ledsen när jag tänker på det...

...men desto gladare blir jag när jag får syn på min egen 750iL! Jag tittade till den i sitt garage och lade över ett biltäcke och kunde konstatera att den verkligen är i kanonskick ute och inne! Just nu känns det som jag aldrig kommer skiljas från denna skönhet. (har sagt det förr!)

BMW CS #5139
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
E32orna är inte tillräckligt gamla för att bli klassiker än. När de blir det kommer det framför allt att vara de välskötta finbilarna som överlever.

Är det inte dags för E23orna att få klassikerstatus snart? Men det verkar som att BMW:s stora modeller har haft svårt att nå den statusen, de mindre, t,ex, 02orna är ju redan där!

Håller med Schnitzer och J.L. E32orna ÄR speciella bilar, (liksom många andra BMW), och det skär även i mitt hjärta när jag ser en misskött sådan...ÄVEN om den inte tillhör mig eller att jag inte har någonting 'med dem att göra'. Jag tror det har med 'entusiast nivån' att göra. Kalla det extremister eller vad ni vill....det brinnande intresset för dessa unika bilar är något som förblir oförändrat:)

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Jag håller också med J.L, HD91, med flera till 100%!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Haha!!! Fy fan vilken hemsk, Polsk 7:a!!!!

Å andra sidan skulle jag inte tveka en sekund att köpa den, och köra den PRECIS som den är!!! Det skulle väcka många frågeställningar och intresse från förbipasserande människor....

Jag skulle köra den som ett "svin" och helt respektlöst strunta i trottoarkanter, buskage, mm. Jag skulle klä mig i svart, och ha höghalsad, ribbstickad polotröja, skinnbrallor, skinnrock samt mörka solglasögon. Dessutom bryta på tyska, och hävda att jag tillhörde en fraktionsgrupp, typ, nystartat Baader Meinhof...

Coolast vore om det varit en RIKTIGT välutrustad 740 eller 750, med krossat fönsterglas i kupe´n, lagom krockad, trasigt avgassystem, stulna och rödfärgade tusenlappar på golvet, tomma Ryska Champagneflaskor och spetstrosor i baksätet... ojojoj...

Man skulle nog åka in.... väldigt länge.... kanske på Kumla???

Nej, nu måste jag sluta fantisera, och börja leta ny, seriös bil istället, då jag just sålt min, för c:a 1 timma sedan :)

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Såg en E32 750 som hade tejpat skinn. Man kunde verkligen se att det var tejp på ryggstödet. Han hade gjort det väldigt synligt dessutom. Man kunde också se att det stod en back full med öl som pundarna skulle dricka i bilen. Jag räknade alla oljefläckarna från bilen, var ca 25 stycken. Då var det många från motor, växellåda och bakaxel. När den åkte så luktade det som fotogen. Något var allvarligt fel på den motor. Det var ojämn gång också. Skamligt!

//Schnitzer

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Kraftwerk:

Jag sålde min bil jag med idag, letar nu ny större BMW med rak 6:a under huven. ;-)

Hade jag haft 45 000 så had du sålt din 735 en gång till... ;-)
Den såg ruskigt fräsch ut alltså...

4 Cylindrar är 2 för lite!
Ordet 'pundare' verkar användas flitigt här i tråden. Är man pundare så fort man kör en 7 serie i dåligt skick?? Lite orättvisa slutsatser tycker jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.