AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.271

Fästa regskylt på ny front

Hej,

Min bil, tillsammans med ett par andra bilar på parkeringen jag stog, blev vandaliserade för ett par veckor sedan.
På min bil hade de slagit sönder båda framlyktorna samt försökt sparka bort fronten :/

Har precis fått tillbaka bilen från verkstan med nya lysen och front.
Jag har även beställt en ny regskylt från vv.
Nu funderar lite på hur jag på bästa sätt fäster regskylten...

Regskylten som satt på gamla fronten har 2 skruvar i ytterkanterna som den var fäst med.
När jag tittar på nya fronten så finns det ingenstans att fästa skylten med dessa skruvar.
Istället ser det ut att finnas små infällda "snäppfästen" där man skall sätta regskylten.

Finns det skylthållare som passar i dessa snäppfästen? eller måste jag borra genom nya skylten och fästa med skruv?

/nicke
Fäst den med dubbelhäftandetejp istället typ 3M, enkelt och smidigt!

Mvh Stephan
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Har du dom nya skyltar i aluminium så e det snyggaste att ha en hållare så slipper man borra o plåten, vet inte riktigt hur pålitligt tejpen verkar me de kanske funkar oxå?

___Piff___

sex är bra, sex har jag under huven på min bil =)
Tejpen funkar utmärkt man får se upp så inte aluminiumskylten blir böjd vid borttagande från bilen till och med.

Även i hoprullad silvertejp fungerar så är bakskylten på min andrabil monterad sedan april.

Mvh Stephan
brattwurst
niklasahl.

Vad du än gör så borra "INTE" i nya skylten,,sedan är den skadad/förstörd.

Fixa istället ett par passande distanser till snäppfästena, sedan borrar du naturligtvis istället i skylthållaren..om inget av de mängder med redan befintliga hål passar.

Är det BMW orig delar du fått så skall det inkudera "allt som behövs" även delar för att fästa reg skylt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.