|
|
|
|---|---|
|
Är inne på att köpa en 530 touring -01. Vilken utrustning skall man värdera mest. Vilken av följande är mest attraktiv: 1. Svartmetallic Import 9400 mil med sv. skinn komfortstolar, Navi/TV, PDC fram o bak, Bensinvärmare med timer, multifunkratt, 17" krysseker. 16" v-däck. 2. Silvermetallic Sv-såld, 8400 mil, svart skinn sportstolar, komfortpaketet, dragkrok, 16". | |
|
utan att ha sett bilarna så skulle jag valt bil nr.1 alla gånger. Kul med liter mer utrustning samt lättare att sälja vidare den dagen det är dags. Bil nr.2 r ju i princip naken. Skinn och 16 tum var standard på svensksålda bilar, alltså är det bara sportstolar,komfortpaket och drag samt metallic som är extra på den? Den skulle inte jag välja. Givetvis får man ta hänsyn till inköpspriset också men det har vi ju inte fått! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Med tanke på att bil nr.2 är sv.såld så blir den nog lättare o sälja sen när det är dags. Och om man ska titta på utrustningen bara så tycker ja de blir oavgjort där, bil nr1 har navi men inga sportstolar och bil nr2 har sporstolar men ingen navi. PDC är ju inte världens mest nädvändigaste grej direkt, men däremot så är ju 16" på E39 ingen höjdare heller. ///Schumi |
|
|
Varför inte titta på båda och gå efter skicket? Komfortpaketet är väl en hel del utrustning om inte jag minns fel så den behöver inte vara mer "naken" för det. Ofta har ju bilen dessutom mycket mer som säljaren glömt att skriva i annonsen. T.ex en vanlig eldriven motorvärmare finns alldeles säkert i den svenska, som ju är bättre än bensinvärmare om du har tillgång till eluttag, eftersom den värmer motorn, inte bara kupéluften. Dragkrok hade jag värderat högt (givetvis är den infällbar även om det inte står i annonsen). Sen har vi det faktum att en svensksåld ÄR lättare att sälja. Den får du även byta in hos bilhandlare vilket brukar vara svårt med import. Navin i bil 1 är väl det som lockar mest enligt mig. Är det så att du vill ha dragkrok så kommer den nog kosta lika mycket att få monterad på bil 1, som det kommer kosta att köpa 17" till bil 2 (ca7000kr) Visst du får inga nya 17" för 7000kr, men fina begagnade, och så får du ju en slant för de 16" du får över. |
|
|
Tack för svaren hittills. Fyll gärna på med mer synpunkter och tankar kring ämnet. Är inte navi väldigt ovanligt i svensksålda bilar? PDC är ju en nyttig grej men kanske inte helt livsnödvändigt. M-sportpaketet vill man ju helst ha, men med ett sådant blir ju priset betydligt högre. Det verkar ju faktiskt vara en utrustning som man verkligen får betala för. Navi verkar ju åka med på köpet trots att det kostar ungefär som sportpaketet vid nyköp. |
|
|
Hej, en helt grym utrustningsdetalj att ha på sin touring är automatisk baklucka. Öppna/stäng med en knapp. Fantastiskt praktiskt och skönt. Sportstolarna är mycket sköna, även vid långa körpass. Läder är praktiskt men ibland känns tyg (särskilt m-paketets mix) mysigare och mer sportigt. Överhuvud taget är nog m-paketet mysigast (med svart innertak etc), undantaget de rätt trista alupanelerna. /M Min bil: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Absoluta nödvändigheter: (förutom std prylar) - PDC. - Elstolar med minne. - Schiin. |
|
micro: värmer inte bmw:s bensinvärmare upp kylvätskan som på andra bilar. I min KingCab har jag dieselvärmare och efter 30-40 minuter står tempmätaren på normal arbetstemperatur plus att det är väldigt varmt i bilen. Funkar inte bmw:s likadant? Annars kan jag för egen del säga att jag är väldigt glad att jag har 17"-fälgar, sportstolar med halvskinn och antracit innertak i min svensksålda bmw. Plus att alla detaljer är lackade. Opraktiskt men snyggt :) Däremot saknar jag pdc, navi och elstolar. Jag hade valt den svensksålda och skaffat andra fälgar. 16-tummarna kan du ha till vinterdäcken. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Skinnsportstolar + drag+"svensk">>>"Kanonbra", och därmed självklart val av nr 2. Lite mindre mil kanske inte gör så mycket, men det är ju ingen nackdel det heller :) Mvh Janne. |
|
| Bil nummer 1 hade jag valt komfortstolarna är grymt sköna samt den alltid lika trevliga tv´n o navin. import eller sv-såld spelar absolut ingen roll för mig. | |
|
M-sportpaketet då? Ligger betydligt högre i pris både i Sverige och Deutschland, men det är ju också något som bekräftar att det är väldigt attraktivt. Själv tycker jag också att den blir betydligt snyggare med M-paket. Frågan är om det är värt 20-30000:- som det verkar handla om. Vad tycker ni? |
|
| 1:an överlägset bäst! | |
| 2:an tack! | |
|
Fredrik G: blir du klokare av det här? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Bood: Nej, inte mycket. Fast det är kul att se hur individuellt det är vad som är viktigt. Navin verkar väl vara det enda som alla vill ha. Fast det finns ju sällan i svensksålda bilar. Verkar väl som att en bil som är attraktiv för alla skulle vara en bil med "all utrustning". Och bilar med all utrustning finns inte har det väl konstaterats i flera trådar här på forumet. Det verkar trots allt som att ganska många värdesätter en sv-såld bil. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.