AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.635

Vad tycker ni om designen - e46 Compact?

Sida 2 av 2
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
tycker e46 compacten är grymt ful och ser ingen anledning till varför den ska fortsätta tillverkas. 1-serien ersätter u den totalt. dom är väl nästan lika stora invändigt och utvändigt?

1-serien ser spänstigare ut och såg en i backspegeln när det var mörkt, så riktigt maffig ut.

X3 är oxå grymt ful men ser litre bättre ut med sportpaketet!
En X3 kräver sportpaket för att bli aptitlig, gärna Schwarz II så ser den ännu "nimmare" ut.

BMWs värsta synder förutom compacten är annars "det rullande kylskåpet" Issetta och den nuvarande 7-serien. I snart 3 år har jag försökt gilla den men det går bara inte :-(

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jag hatar den..

// Jim Profit
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag gillar inte riktigt designen på e46 compacten speciellt inte bakljusen men nu fanns det visst en lösning på detta.

Ett tag hade funderingar att skaffa en e46 compact som andra bil, jag trodde att de skulle vara betydligt billigare än motsvarande sedan pga att de flesta inte verkar gilla designen.

Men min uppfattning är att de endast är marginellt billigare än sedanen och då köper jag hellre en sådan.
andha45
Det med priset har nog att göra med att många köpare ändå gillar designen. Av dem jag känner gillar nästan inga män e46 Compact, men många kvinnor... och hur många kvinnor finns på detta forum? Inte många.
X3 samt x5 är det fulaste BMW har skapat i modern tid.
Ser ut som stora klumpiga finlandsbåtar :o)
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag köpte en 316ti -02 i höstas för att ha som ekonomisk extrabil till våra V8:or. Jag kan bara konstatera att jag är helnöjd och tycker nu att min 540 E-39 med facelift ser gammal ut. Den känns dessutom klumpig i stadstrafik jämfört med ti:n. ti:n är snygg och skiljer sig från sedanmodellerna på ett possitivt sätt.
Givetvis så skulle det vara kul med en 325 ti men då är den ju inte ekonomisk längre.
Jag ser fram emot att byta ut 540 i vår till förmån för en 545:a.

Mvh, Steaman

Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Desigenen e helt ok o bilen e helt ok-ja övningskörde me den på ericssons tarfikskola inte för länge sedan..
andha45
Jag håller med steaman. Frågan är hur länge X5 kommer att vara så populär. Den tillhör ju samma designskola som e39 (förutom att jag tycker baken påminner mest om e34 touring).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.