|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Satt och läste en tråd om hur fantastisk M5 Touring (E34) är...& visst, det är en fin bil, om än något stor. Jag har ju ganska nyligen köpt mig en E36 323 Touring med M paket + chassie. Den bästa bilen jag ägt! bra utrymmen, stabil i höga farter, smidig, fantastisk väghållning, snygga linjer. Jag kan bara inte förstå VARFÖR BMW inte släppte ut Touringen i M version?? Det vore ju den ultimata M3:an! Har lite idéer om att kanske kasta ner en M3 snurra i min någon gång....& då åker M3 märket upp på bagageluckan! ;) /Klas | |
|
Håller med om att det är lite trist. Dock så finns ju Alpina B3 Touring :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Visserligen, men det gör det hela ännu mera obergripligt! Jag menar, varför satsade M GMBH på både sedan & coupé...samt Touring av E34...men hoppade helt över M3 Touring.. Obegripligt...skulle ju vara hur cool bil som helst!....dessutom en bra anledning för gasglada småbarnspappor att få köpa sportbil..."men älskling, här får ju barnvagnen plats perfekt" ;) |
|
|
Intressant synpunkt Klas! Min teori är att M Gmbh främst vill producera bilar som bygger på karosser med en sportig framtoning, därav ingen M-version av 7-serien. Alpina har istället fått äran att förädla ALLA BMWs karossmodeller, de sätter däremot en exklusiv prägel på sina bilar ist f en sportig. Detta innebär att M Gmbh och Alpina riktar sig mot olika marknadssegment ist f att konkurrera, som de delvis gjorde till en början. E34 Touring är ett underbart undantag från denna regel men den byggdes ju faktiskt innan BMW och Alpina fick den nära relation de har idag. M3 Limo tror jag existerade främst för att fylla glappet mellan M5 E34 och M5 E39, d v s under åren -95 till -98. BMW ville inte släppa titeln om den snabbaste sedanen. Jag kan också lockas av tanken med en M3 Touring men det finns ju som Olof skriver alternativ, varför inte en B8? :) Jens |
|
|
Det finns ju e36 B8 touring också :)))) Har t.o.m. sett en i Sverige, jag tror ägaren hänger på autopower ibland. Mvh, /Wille __ Bilen: Länk |
|
|
Jens, du var snabbare idag! ;) __ Bilen: Länk |
|
|
Tyvärr förstod inte BMW konceptets potential, eftersom man inte fortsatte med M5 Touring E39. Man avser antagligen inte heller göra M5-version av E61. Hela detta sportbils-kombi-segment har egentligen lämnats över till Audi med sina S och RS Avant-serier. Senare har Mercedes hakat på. Synd. Det finns en stigande marknad för sportbilskombi. |
|
| Verkligen..hoppas dom tar sig i kragen & gör en touring variant av kommande M3... | |
|
Jag har en!!! Svart 328 i botten med en 3,0 motor, chassie, bromsar ja rubbet från en M3. Går som ett skott från Willlys med hela bagaget full av matkassar!! Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Den här kanske kunde vara något ? (Om den nu hade gått att regga) Länk Mvh Jimmy |
|
modano |
E61 kommer trligtvis som M5 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.