|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej Har annons ute , fick detta mail: Efter jag sagt sista pris i Euro.. "Dear Jörgen Thanks for the response to our demand,and Happy to tell you that we have concluded with our client and he has instructed to carry on with the transaction,he said that I should inform you that payment will get to you in a check of 24400 euro which is a refund payment of a cancelled order earlier made by my client. Due to company policy this check has to be made out in this amount to you,because company policy only allows a refund payment on one draft,so you are required to deduct cost of your (Item) 19400euro.when payment gets to you and refund balance 5000 euro to my client via western union money transfer or money gram transfer for him to be able to offset shipping charges. After payment has reached you and balance sent back to him,our agent will come for the pick up and take to a prepaid shipper to be shipped to my customer,while other necessary documents will be sent by you via courier service to my client. Please Confirm this and provide NAME, ADDRESS and PHONE NUMBER for draft payment to be delivered to you via courier service. Thanks and God Bless. Management" Någon som fått de på sin annons ? |
|
Blåsning... fått liknande innan... rätt ner i papperskorgen! 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Thanks & God bless!? avslutar man ett brev så om man inte skickar från nigeria? Blåååååååsnig! /Johan |
|
|
Blåsningen går ut på att checken du får kan lösas in till ditt konto innan den är helt clearad. Sen betalar du snällt dina 5000 via western express (helt anonymt och ospårbart) och så kommer banken om fyra dar och vill ha till baks hela beloppet för att checken saknade täckning... Då sitter du med skägget i brevlådan och ett €5000 stort hål i plånkan... /bfg |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
bfg, jo, jag misstänkte det också,.. Men frågan är om det inte går att blåsa tillbaka... Om banken betalar ut checken till mig, är det inte deras fel då, eller kan de verkligen kräva mig på deg då ? Jag tänkte, ifall jag tar ut degen direkt när den kommer ? Jag skulle ju aldrig lämna iväg något innan jag har $ i handen. Det är nog ett tio tal som ringt och sagt, "jag är bilförmedlare, du får 10% nu, och resten om två veckor" yeah right.. |
|
Nu blir jag lite rädd. Hur kan någon tro att det går att blåsa dessa gubbar? Som om de inte är slipade nog, de gör ju inget annat än lurar folk! Och- Varför skulle någon Ge bort pengar? |
|
|
bfg förklarade precis vad det handlar om. Men vad som förbryllar mig är hur banken kan ta emot en check och betala ut pengar utan att först kolla checken. Dom löser ju inte in en postväxel utan att kontrollringa till banken som utfärdat denna. Man skulle ju kunna lösa in checka till kontanter och dra utomlands om man inte har några skrupler, eller? |
|
|
Dumt att riskera straff för dryga 200000:- det räcker väl knappt ett år och vad gör du sedan??? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Jo det lär vara en blåsning, jag tycker du skall gå och tala med din bank eller direkt med polisen, bästa blåsningen tillbaks vore ju att sätta dit dessa skojjare, och eftersom det är ett hyffsat belopp de är ute efter så kanske tom. polisen är intresserad av att jaga dem? om inte annat så kanske banken kan visa dig hur man sätter upp en betalning som de inte kan backa på, då lär de ju dra öronen åt sig... |
|
| Jens Ek, det jag skrev var ingen rekommendation att lura till sig pengar utan mer en fundering varför inte banken är mer intresserade av att skydda sig mot det. | |
|
Kan informera alla hur Handelsbanken (säkert andra banker också), gjorde när jag ville lösa in en amerikansk check. Beloppet sattes in på mitt konto med ett förbehåll: pengarna skulle bli tillgängliga först när den utställande amerikanska banken betalat ut pengarna till i det här fallet Handelsbanken. På så sätt skyddade sig den sistnämnda banken mot att checken eventuellt saknade täckning. Enligt detta förfarande tycker jag att det är föga troligt att man kan bli blåst på några pengar. Man helt enkelt väntar på tills beloppet på kontot blir tillgängligt och först då skicka tillbaka eventuella överskott till vederbörande. MHV /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.