AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.206

Hur många skulle vilja byta bort sin E39 M5 mot?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kollade lite annonser och när jag sökte på M5 så kom en E39 M5 upp. Det var dock en SAAB 9000 som är trimmad etc. I slutet står det att han kunde tänka sig att byta mot en E39 M5. Finns det någon här som kör E39 M5 som verkligen skulle vilja byta mot den här SAAB:en? Själv skulle jag aldrig gjort det!

Länk

//Schnitzer

Vilken meningslös tråd. Allt handlar väl om mellanpris?

Flåklypa
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Flåklypa: Jo, men då borde väl han/hon skriva det, tycker man! Meningen med frågan är om det finns någon här på forumet som skulle kunna tänka sig att åka SAAB:en istället för M5:an????

//Schnitzer

Inte jag heller. En BMW mot en Saab? Aldrig.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Hmm..de e ju SAAB-killen som vill åka BMW ;-) och inte tvärtom.

Det framgår dock klart att han förstår att han måste betala
mellanskillnad. Kan ju vara någon M5 som är i behov av kosing
och som lekt av sig och tänker åka Saab eller Volvo fortsättningsvis.

Är själv nu på jakt efter en M5...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Alexandar: En E39 M5 eller?

//Schnitzer

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Schnitzer: Ja, e39. Gäller bara att hitta ett bra ex till någorlunda hyfsat pris vilket inte verkar vara så lätt. Finns många konstiga
ex till salu tyvärr.
Gemini__
Skulle absolut inte vilja byta mot en SAAB om jag hade en M5 E39 i min ägo. Men ville bara säga det att jag tycker den SAAB:en ser mycket fin ut. Går säker ruskigt bra också. Så det e klart, vill man komma åt själva prestandan ligger väl SAAB:en bäst till =)

Mvh:
Thomas
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
300+ hk med framhjulsdrift? Polaren trimmade sin SAAB 900 -94
till bänkade 273hk hos BSR, den bilen blev totalt okörbar, den bara spann så fort turbon kickade in. Den blev helt hysterisk.
Jag rekomenderar inte att man byter en M5 mot nåt liknande...

/Johan
Vilken meningslös diskussion, man kan väl inte klandra SAAB ägaren för att han iaf gör ett försök? Det kostar ju som bekant ingenting..

// Jim Profit
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ska man sälja sin M5 och får man ett bra mellanpris så varför inte?

Bytte en i stort sett sprillans ny Volvo 855 mot en ganska risig Citroen BX19. Kan inte påstå att cittran var bättre men det var en stor hög pengar i mellanskillnad. Inte alltid så lätt att som privatperson sälja dyra bilar utan att ta inbyte.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Killen med saaben har tydligen trimmat skiten ur sin saab och sedan märkt att det inte funkar med framhjulsdrift med all den kraft han har.
Så nu vill han försöka göra en smart affär genom att byta den med en m5:a, till och med en e39!!!!
Bra försök men jag tror inte någon m5 e39 ägare skulle göra det utan minst 125000kr emellan om bilen är frisk...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
En bekant till mig äger en Saab 9000 turbo trimmad till närmare 500hk. Med rullande start, från ca 70km/h, finns inte många bilar som hänger med. Hans chef har en Viper och den har inte en skugga av en chans att hänga med. En 300ZX som har kört 13,5s på strippen försvinner i backspegeln som ett möte! när dom rejsar.
Den bilen är helt sjuk!!....men det går åt 2-3 vxl.lådor/säsong.

//Marin
Ouff, den där Saaben var riktigt snygg!

Som sagt, kanske finns någon M5-ägare som vill ha en billigare bil och är i behov av pengar. Ganska konstig fråga i topicen..

dobo: Trimmat skiten ur den? Om du tror att ca 75-80hk mer i en 9k Aero förstör bilen är du ute på djupt vatten.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Perran
Vet du vilken bil det är? Känner du Matias?
do
641
dobo
Perran_
Jag simmar grymt bra och gillar att bada!!!
Marin: Nej, jag berömde bara bilen :)

dobo: Kanon, har du tagit simborgarmärket?

Fast`n Loud Turbo Proud.
do
641
dobo
Jepp men det gick på tredje försöket... ;)
Skämt åtsido men bilen har för många hästar på fel hjul...
Sant? Hade en s60 t5 som var helt orginal och t o m på den kändes det som man inte hade full kontroll om vart bilen skulle när man drog på fullt. Rakt fram e det inget problem men när det svänger kan det bli lite körigt...
Men det är bara vad jag tycker!!!

Mvh
Dobo: :D
Javisst, jag föredrar också RWD. Men när en snabb FWD fått fäste spelar det mindre roll att den driver på framhjulen.. Många vässade Saabar kan vara grymt snabba på motorvägen.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.