AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.932

Sprang ikapp smitare!

Sida 3 av 3
Magmo: Tyckte faktiskt inte att den där killen som jobbade på macken var särskilt smart. Jag menar, de händer att folk glömmer bort att betala för bensinen, helt ärligt. Då kan man istället anmäla den som smet istället för att betala för bensinen. Kan tala om för er att om någon kastat handtaget till en domkraft i min bakruta hade jag nog förmodligen kastat tillbaks handtaget rakt i hans ansikte. Det var nog de dummaste jag hört.

Kan för övrigt tala om för er att jag "råkat" smita från betalningen en gång. Som tur var så handlar ja ofta på macken där ja tankar, och ja kände han som jobbade, så när dom kollade på övervakningskameran så ringde dom bara å frågade om ja glömt nåt. Då sa att ja inte trodde att gjort det, men så påminde han mig om att ja glömt å betala bensinen så ja for tillbaka, betalade och fick ta några pikar i ett par veckor efter. =)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
om d finns platser så e 2 rutor klockrent.
om ngn klagar säger man "ja vill inte riskera att slå upp dörren i ngn"
om d e lite ont om platser så kan man parkera lite längre bort, desto mer sugen är man när man efter en liten promenad kommer tillbax till pärlan!

alla har väl familj?? ;)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
magmo: jag råkade smita från en tankning jag med, gick in efter jag tankat men handlade så mycket att jag glömde bort det. Det gick väl nån timme sedan ringde telefonen. "Hej det här är från statoil, visst var du här och tankade för någon timme sedan" eeh jaaa...? "jag tror att du glömde att betala." oj, jag kommer på direkten! "De är lungt, kom när du har tid!"

Det är betydligt bättre än att få en domkraft i bakrutan, det är inte vidare konstruktivt..

Att styla en volvo 240 är som att sminka en gris..
magmo
Hej igen!

Han hade inte för avsikt att betala kan jag tillägga!

Var och en har sitt eget helvete!
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
Magmo; Okej, då förtjänar han det! Fast en sån sak är svår att veta innan..

Att styla en volvo 240 är som att sminka en gris..
Det är lite lurit att komma ihåg att gå in för att betala de få gånger jag tankar på kassapump istället för kontokortpump, som jag brukar använda. De gånger jag använt kassapumpar är det väldigt lätt att utav gammal vana hoppa in i bilen och åka efter tankning.
Bjoerck: kan känna igen mig i det scenariot. Ett annat älternativ är att göra som mamman til len god vän till mig. Hon stod och tankade och kom precis på att hon var tvungen att gå in och betala, då hon inte ställt sig vid kortpumpen.. Hon gick in direkt, ställde sig i kön, väntade, betalade, gick ut i bilen och körde därifrån med pumpen fortfarande hängande i sidan av bilen.

Hon kom ungefär två meter sen tyckte hon att det lät konstigt sa hon :)

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag har inte fått någon parkeringskada på min bmw tack och lov men jag har sett mycket konstigt i mina dagar. det jag reagerar över är folk som smäller upp dörren i en annan bil och inte reagerar på det. det är ju en sak ifall nån smäller upp dörren i en annan bil och börjar titta oroligt åt alla håll för att se ifall någon har sett, men det finns massor av folk som inte en fattar vad dom gjort.
exempel.
när jag bodde i västerås hade jag fönster mot en parkering.
där så jag följande händelse.
en gubbe kommer och parkerar en skitbil(fiat eller nått sånt) på parkeringen. han öppnar dörren fort och den smäller i bilen bredvid så att det säker hörs på 100 meters avstånd. jävlar vilken buckla det måste ha blivit tänkte jag.
vad gör då gubben. han ser lite frågande ut och så drar han igen dörren för att ta fart. PANG! han smäller den stenhårt in i bilen bredvid!!! han krånglar sig ur sin bil och ställer sig och tittar på sin egens bils dörr med en frågande min. ungefär som "vad är det för fel på min dörr, den öppnar ju inte helt"!!!!!!!! jag stirrade på gubben och kan med 100% säkerhet säga att han inte ens tittade på den andra bilen. han fattade liksom bara inte varför hans dörr inte gick att öppna helt. när man ser sånt blir man verkligen rädd. finns det människor som är så jävla iqbefriade? ja tydligen. gubben var kanske 60 år gammal. jag gick ner och kollade på bilen bredvid och det var inte bara lackskada på den utan det blev buckla i bilen!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hoppas du satte en lapp med namn och förklaring att du var vittne till händelsen, under torkaren.
Ahhhh känner igen mig i allt detta. har fått flera bucklor när jag bor nu Grr. Ingen har erkännt. (precis nylackad när jag flyttade hit)

Hur som h var hemma en regnig dag i min förra lägenhet. Tittar ut på mina bilar som står utanför fönstret (reflex). Ser en Tysk rostig matt taxibeig volvo 740 med cyckel på kroken som ska in mellan två bilar. Ska tilläggas att volvo var 1meter längre än fickan mellan bilarna. Står där i fönstrett och tittar på hur idioten i volvon gör ca 5 försök att backa in. Som final backar djuret på en väldigt fin audi avant som stod där. Rejält typ Audin guppar till styret på cyckeln slår i osv... kroken måste tagit i också. Då får jäveln brottom och kör iväg.

Men som tur är så tog jag bilnummret lämnade en lapp med reg nummret och nummret till bilregistret samt en förklaring i en plastpåse under ena torkaren ja och mitt eget hemnummer.

Hoppas innerligt att jäveln med volvon inte kom undan med det.

Hatar den attityden : ja vadå min bil kostar lika mycket som ena av dina fälgar så jag skiter i om jag skadar din bil! Rätt åt dig! HA vill du ha en nyckel repa också eller?

Hade nog lärt mig flyga eller ngt om det var ngn av mina bilar ngn gjorde så med. Hoppat ner från andra våningen och strypt kärringen (gissning).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.