|
|
|
|---|---|
|
Tänkte Ansluta en 10 tummare i baksätet med en Phoenix Gold med 250watt, tänkte ha grymt ljud i min M3:A så kan man bli rekomenderad för något bygge för ett bra pris? För jag slängde mig en sväng hos BRL dom ville ha allt som allt 2000:-. Finns det fler ställen som är bra och billigare? Tack/ M3 ägaren M3 Ägaren | |
|
2000:- låter helt ok för grejor med ok kvalitet som Phoenix är. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Är Phoenix Gold någon bra förstärkare? För jag köpte bara den, tydligen sa en polare till mig att den är grym... Sen själva baslådan är proffsbygge, den låg i min kompis Eclipse, han vann priser på den.. Så han skänkte den till mig. Det ska väl inte vara nått problem att göra det själv för att själva batteriet ligger ju i bagaget? Det är ju väl enklare? ska lägga upp bilder på min bil när den är helt klar.. M3 Ägaren |
|
|
PG är fina saker: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
PG är "objektivt" ett en av världens tre bästa förstärkartillverkare. Man har gjort många olika serier, vad heter steget? Hur stor är din låda? Och vad ingick i det 2000:- ? |
|
den heter Phoenix Gold MS-250 och de står Triple-Darlington high Definition Amplifier. i 2000:- så ingick det installation och kablar.min låda är stor, den är 76 cm om man tänker på bredden. Det finns ett hål där ljudet kommer ifrån, så den är proffsbyggd, dom har tydligen lagt själva baslådan på snedden och bakom har dom isolerat den. Har inte sätt men min polare sa det. M3 Ägaren |
|
Robsarve |
Ett MS-250 är ett mycket, mycket bra slutsteg. För att få maximalt bastryck behöver du en bas som har 2 Ohms impedans, t.ex en med dubbla 4 ohms talspolar. Jag tror jag förstår vad du menar. Skulle behöva ha följande mått för att kunna ge en rekommendation på en passande bas. Längd, bredd, de två djupen, tjockleken på materialet, samt basportens längd och diameter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.