|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Varför inte köpa hos Mr Robsarve?? *S* Fram kan du ju sätta 2 eller 3 vägs system allt efter tycke/smak/plånbok... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
Caspar, jajjamensann 5x50 + 1x100 till subben! Komplett bioljud i storlek som en roman... Häftig tycker jag, men är ju något partisk... :-) Här hittas mer info: Länk Uffe. Det finns galler till trevägssystem ja, men det finns inget eftermarknadstrevägssystem (vad jag vet) som går in utan en hel del modifieringar och ljudmässigt är det ingen större vinst att gå upp på ett trevägs med en sån placering som det är i e39. Vad har du för önskemål vad gäller ljudet? vi har kit som passar i priser mellan 800:- till 8000:- och de ger ju lite olika resultat... |
|
Uffe: Vad får det plats för storlekar om Du skulle köra trevägssystem fram?? Jag kommer inte ihåg hur det såg ut på E39'an. För att Robsarve inte skall få hela E39 marknaden hur lätt som helst kan jag rekommendera MBQuarts 3-vägssystem med 6,5" (-250hz) 4" (250-4200hz) och 0,75" (4,2-32khz). Fick hem mina 4" med delningsfilter igår och ljudet med den kombinationen blev sagolikt (enligt min lekmannaåsikt), väldigt rent!! Rabsarve: Läckert!! Kanske vore något att stoppa in i traktorn om man nu skulle orka göra något åt den.. Fast då måste man väl koppla den ev DVD (som då måste ha Dolby Surround 5:1 antar jag) spelaren direkt till steget?! Eller?? till leksaken har jag redan de två 4-vägsstärkarna och snart (hoppas jag) monoblocket.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Hej, tar mej friheten att hoppa in här; Kopplade remoten till baklyset höger. Nu lyser det: "Kolla bromsljus" på panelen-och bromsljuset funkar ej! Men suben funkar! Så, snälla var skall jag koppla-är det farligt att gå runt med remotekabeln och pröva isg fram? Det skall ju var en vit (helvit????) kabel som är remote, eller hur? Var stter den där 12-pin-kontakten där nr. 11 är remoten-kunde inte hitta den där bak iaf. Tacksam för denna sista hjälp i mitt projekt. Stephan |
|
| Jag använde en vit/lila kabel som Remote (efter tips här i diskussionsforumet), funkar Perfa =)) Sladden fanns vid reläna i bak. Bara att låta en kompis dra om nyckeln och mäta när det ger signal.... | |
|
Hej igen och tack för ovanstånde. Men jag är ju ett rikigt päron-glödlampan var trasig!!!!!!! Så allt funkar utan meddelande. Stephan |
|
Robsarve |
"tre"-vägssystemet på e39 består av en 5,25" en max 2" och en 0,75". Som sagt vet jag inget som går in där utan modifieringar. 5.1 steget har både vanliga analoga RCA ingångar för Stereo eller Pro Logic samt digitala ingångar för Dolby Digital från en DVD (eller playstation/xbox). Så det går att koppla in lite av varje. |
|
Steple: Skulle det bli problem "på riktigt" så gör som jag skrev ovan, använd ett relä, så blir belastningen på lampans tråd minimal. Robsarve: (Ursäkta att jag stava Ditt namn fel ovan..). Lika små skruttgrejer som orginal i Z3 alltså, i en så stor bil... Illa!!! Kan nog inte låta bli det steget när 5'an får sig en riktigt hemma-bio, eller heter det bil-bio, drive-around eller vadå...?! :-). En skön 17" monitor i taket + ps2 & dvd med suround ljud och det blir inga fler kisspauser på semestern med barnen. I 5'an lär ju effekten räcka också då den är så knäpptyst själv. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
Robsarve |
Inga problem med namnet, är "rätt" van... :-) Har inte pillat på e60´s system, men 5.1 steget är klart mindre än orginalsteget till e39 proffessional, så det är rätt smidigt... Jag har börjat säga bilbio, det ligger bra på tungan. Effekten räcker gott till, även om det inte blir värsta pumpet i magen, men det går att hänga på ett separat substeg. |
|
Jag vet inte om jag vill ha värsta pumpet i magen när grabbarna sitter i baksätet och tittar på Spy-Kids... typ.. Vi får se.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
Robsarve |
Därför skaffar man skärm med hörlursuttag till baksätet och väljer en annan ingång på steget, så man får lyssna på de man vill och ungarna på de de vill :-) |
|
Hej vill bara återrapportera till forumet jag nu har beställt mina framhögtalare från n-core ZR5.0 nu efter alla tips här på sidan, skall monteras i julhelgen. Nästa steg blir att hitta en bra lösning för sub jag har nivåreglering som stör min placering :-( Någon som monterat in en extra skärm i taket till ungarna ? Hur vart det och hamnar den inte himla långt bak ? Går det när man har taklucka ? // Uffe |
|
|
Uffe: Köp sådana där skärmar man hänger över nackstöden, var sin till barnen så är det sedan lugn och ro. BRL sålde dem för 4K i somras... /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.