|
|
|
|---|---|
|
Läser ofta Hassos dagbok då den uppdateras. Ibland vill man ge en kommentar. Har dock inte hittat något bra forum för detta (förutom hemliga mail). Därför skapar jag denna tråd. Om den är olämplig kan den raderas. Fråga: Hasso, kompressorn du har i garaget orkar den driva en mutterdragare för att ta bort hjulen? //Player | |
| Tycker Fråga Hasso kan vara en helt egen avdelning på sidan och inte bara forumet! | |
|
...eller varför inte skapa ett eget TV-program i stil med Bosse Bildoktorn? ;) /M |
|
|
Saknar en enklare form av gästbok/frågespalt till alla frilansare/crew. Det hade sparat massor mer kraft för oss frilansare då det ofta dyker upp samma typ av mail flera gånger. Nu vet inte jag hur alla har det men personligen så får jag nog 3-4 stycken i veckan och ibland kan det vara svårt att hinna med och svara utförligt. Janne och Tommie, något att fundera på?! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp inga problem har även lackat bilar med den. Håller 5 kg konstant, med blåsmunstycket öppet. pumpar 220 lite fri luft. Har den inställt på 7,5 kg som max tryck. Men jag har byggt den själv och har en fd loktank på 75 liter. Kompressorblocket är ett av de första 2 cylindriga som Biltema sålde, har funkat sedan 1989 förutom en brunnen elmotor, som byttes för 3 år sedan. (Nu använder inte jag mutterdragare längre pga nervskadade händer som vibrerande verktyg orsakat). Tyvärr så är det lite små tankar på de färdiga kompressorerna som säljs, vilket är synd, det ger en större buffert med luft och kompresorn behöver inte gå hela tiden. ///MVH Hasso Länk |
|
Och det är varmare i dag än det är ute..)) Hasso Bildoktorn var ju ingen dum idé... FP |
|
|
Okay Hasso: Vindrutespolningen funkar inte, alltså jag för spaken åt ratten och det händer ingenting, helt dött. Spolarvätska finns. Vet att det ibland kan bli stopp i slangarna och i munstycket, men det tror jag inte är fallet nu. Utan det är helt dött. Vad göra? /Lazze Länk |
|
|
Folke bara så du vet det torskar du dit på "Folke eldoktorn" Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Lazze: går pumpen igång? kanske ska koppla på en liten spänning på säg 12 v på pumpen och se om den går igång? går den igång med extern spänning men inte när du trycker igång den från kupén så kanske det rör sig om ett relä eller kontakt fel bara.. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
ps. kolla så det verkligen ska vara 12 v på pumpen innan du gör ngt 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Säkring 2 30A är den hel ?? Sedan får man väl plocka ned innerskärmen och mäta och se om den finns någon kräm vid pumparna. Sedan styrs ju spolningen ihop med torkarna i en modul som kanske kan få syntax error möjligtvis att en batterireset kan avhjälpa det isåfall. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso har rätt.. FP |
|
|
Säkring 2 30A är hel, bytte den ändå för att vara säker. Torkarna går (3ggr?). Mäta om det finns kräm i pumparna måste göras..(har inte gjort det) Plocka ned innerskärmen? humm... Man ska väl höra om pumparna går när man trycker in spaken? /Lazze Länk |
|
|
Hej Hasso! En fråga, när jag stänger av bilen så fortsätter fläkten gå runt lite till innan den ger ifrån sig ett litet ljud inne i kupen. Vad är det för fel? |
|
Kupéfläkten stannar inte på en gång när du stänger av bilen och sedan när den stannar så gnisslar det till lite grann och den stannar?? Rätt uppfattat ??. En fläkt stannar ju inte med en gång och när det blir lite slitage är det väl inte helt ovanligt i såfall att det uppkommer lite lagerljud, som kan beror på temperaturförändingar av materialet, sommar som vinter, samt av damm och smuts som kan sätta sig på fläktaxlar mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso, nu kan jag känna mig lugn. |
|
|
Kör en "Folke - eldoktorn" och "Johan - oljedoktorn" oxo Två bilar är fler än en.. |
|
|
OK, det var spolarpumpen som var paj, nu är den bytt. /Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.