|
|
|
|---|---|
|
En liten skojig och alldeles sann nyhet så här på fredagseftermiddagen. Se nedan. Killen tjänar 1,4 mille om året och stjäl en BMW. Be aware, det kan hända dig också om du börjar köra Lexus! Singaporean Who Had Lexus Jailed for Stealing BMW, Paper Says By Anna Sathiah Singapore, Jan. 18 (Bloomberg) -- A Singaporean who earned S$250,000 ($136,000) a year and drove a Lexus car, was jailed for nine months after stealing a S$130,000 BMW car, the Straits Times reported. Chia Cake Han, the director of an investment firm and a former scholarship holder, admitted in court on Jan. 4 that he stole the BMW in October at the Shangri-La Hotel in Singapore, after finding the car's valet ticket by chance in the lobby restroom, the report said. Chia tried to drive the BMW to Malaysia, but was stopped at the border, after the car's owner realized he had lost the valet ticket and reported the theft, the paper said. Apart from the jail term, Chia was also fined S$1,000 and banned from driving for a year for driving the BMW without insurance coverage. | |
| Ja hur ska man förklara detta? Men det är väl som man brukar säga...allt går inte att köpa för pengarna.....vissa bilar har en alldeles egen utstrålning.......denna måste ha varit en unicorn.......själv har jag en multicorn.... | |
|
Jag antar att han slogs av någon slags blixt av klarsynthet och såg sitt livs chans när han stod där på muggen... Det var nog inte vilken BMW som helst få man anta, 130k dollar är ganska saftiga pengar, man får väl anta att det var något åt Z8 hållet va? Fast det är klart, det är väl inte den genomsnittlige Lexus föraren personifierad direkt... hehe, fler kanske skulle prova? Dom får gärna komma hit med sina LS430, sno en av mina 745:or och åka till Malaysia. Med pengarna jag får för Lexusen kan jag sedan bygga ett 8 bils garage och fylla det med Highlines i alla rengbågens färger.... hurra!! ;) ;) Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
Nja, det behöver nog inte ha varit nån särskilt fet Bumse han snodde. De sa ju att det var en "S$130,000 BMW car", vilket i och för sig blir ca 780000 svenska pengar (1singapore $ ca 6spänn), men jag har för mig att i singapore beläggs alla bilar med en helt enorm straffskatt på cirkus 100-200%. Inte billigt att köpa bil alltså... /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.