|
|
|
|---|---|
|
Har nu kört 300 mil på mina nya Michelin X-Ice (dubbfritt). Däcken rullar bra, men de har inte satts på prov. Körde Blizzak i fyra år, dessa känns klart bättre. Bromsträckan blir dock väldigt lång jämfört med sommardäcken. Det gäller att ha god marginal inför bromsning. Men det är väl samma problem med alla vinterdäck. Valde mellan Continental Viking, Hakkapelitta och X-Ice. Jag kan bara hoppas att jag satsade på rätt däck. Inget negativt att rapportera ännu så länge (ex. bromssträckan). Men om det blir riktigt besvärligt väglag ställer jag bilen. | |
|
Har lusläst flera tester. Min sammanslagna lista är följande. Dubbfritt gäller detta: 1:a Continental CONTIVIKINGCONTACT 3 2:a Nokian HAKKAPELIITTA 3:a Michelin Maxi Ice delas med Pirelli Winter 210 samt Dunlop SP Winter Sport M3 ///Coasthunter |
|
|
Coasthunter: Du har ju inte de nya däcken från Michelin (X-Ice) och Nokian (RSI) med i din lista. Har du inte läst något om dem? |
|
|
Överlägset bästa vinterdäck på barmark torrt som vått är Nokian WR. Det är stabilt som ett sommardäck. X-Ice, RSi är bättre vid riktig snö och is -halka, dvs 5-10 dagar/år i Sverige. /Lazze Länk |
|
|
Nokian WR är det däcket som dom inte tyckte skulle få säljas i Sverige. //Player |
|
|
.....efter tester som gjordes i norra Sverige i maximal is och snöyra ja. Hur ser en Svensk vinter ut? Titta ut nu så ser man svaret. Regnblask - Barmark. /Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.