AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.634

Försökt nå BMW Sverige ! Ang rostig E39.

Ke
25
Kejo
530 Touring-06
Min bil skall in för byte av baklucka.
Återförsäljaren som skall utföra bytet ringde mig och sa att dom står för bakluckan men inte eventuella plastdetaljer som går sönder....Sniket tycker jag bil f-n kostade dock 475 000 ny och ska inte rosta efter 3 år och ca 8000 mil i trafik.

Efter samtalet med ÅF så mailade jag BMW, detta var nu en vecka sedan och jag har ännu inte fått något svar.

Är det någon som har en mail adress till deras avdelning för Kundrelationer ?

Tacksam för svar.

Prova och ring dom istället, de brukar ge resultat.
Många på siten har fått igenom byte av alla detaljerna på bakluckan kostnadsfritt efter ett samtal med Bmw sverige.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Håller med, absolut sniket....

Förstör mer än det gagnar någon, det där med "plastdetaljer som går sönder!!!!" skitsnack...
Verkar dock vara ett vanligt sätt har jag sett här på forumet för div återförsäljare att försöka "pungslå" bilägaren på en del stålar i samband med detta byte.

Ska också säga att jag inte vet hur dessa historier slutat,det har kanske ordnat sig när man konfronterat återförsäljaren och "snackat" om saken.
Brukar gå att lösa om man tar en diskussion som även "wendtan" skriver..

Lycka till!

Mvh Janne.
Co
115
Coasthunter
BMW 528iA Touring -97
BMW Z3 1.9i -97
BMW Williams FW23 1:24
Grymt snålt av BMW. Har demonterat min baklucka totalt en gån . Detta pga av kabelbrott i kabeln för baklyset i luckan. Visst det är lätt hänt att någon av pluggarna som håller plasten på plats går sönder, eller blir slitna så att det inte sitter som det ska när man monterar ihop allt igen. För min del bytte jag ut 5 pluggar = 25:-

Dem bör ej bråka om dessa banala summor. Om något annat går sönder så bör dem även stå för det. För då är det ren inkompetens av meken som demonterar.

///Coasthunter
Ke
25
Kejo
530 Touring-06
Försökte snacka med ÅF, men dom kontrade med att tidigare stog man för dessa "plast detaljer" men nu är det slut med det från Generalagenten....iofs blir det ju kostsamt om man ska byta lucka på varenda E39 Touring som rullar i Sverige,Med det är ju inte min huvudvärk.

Kanske man skulle tipsa Vi Bilägare, dom verkar ju gilla att gräva i rost frågor.

Blir en Corvette nästa gång, plast rostar inte.

bmw alpina b3
eller en audi hehheh
Ke
25
Kejo
530 Touring-06
Det som irriterar mig är att man ger klartecken för bytet av luckan och sedan har mage att ta betalt för dessa plastdetaljer som kan gå sönder, kostnaden för dessa måste ju vara en fis i rymden mot vad det kostar totalt hela kalaset.

En ren och skär principfråga från min sida.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du ska inte betala någonting!

Läs detta: Länk Länk
Min far fick en ny backlucka till sin E46-01 nyss, behövde inte betala någonting.

Vilken ÅF är det?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Håller med föregående skrivare,
Jag lämnade in min 530 och fick bakluckan bytt på garanti pga. rost och då behövde jag inte betala en spänn för alla de nya plastdetaljerna, det var för 1 månad sen.

/Fredrik
Ke
25
Kejo
530 Touring-06
Mailade dem igen idag, får se om jag får nge svar denna gång annars får jag nog ta luren och ringa dem.

Men finns möjligheten att maila på hemsidan så tycker jag att man ska besvära sig med att svara dom som nyttjar funktionen.

Man låter som en gnällspik men..
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Nyligen fått en ny baklucka (förra veckan) på 523:an, och behövde då inte heller betala en spänn.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Eehh...nu blir jag lite orolig. Är detta ett så vanligt problem? Att luckan rostar så lätt, menar jag.

Hur snart brukar det dyka upp?

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
bood:
Senast jag kollade såg jag inget på vår, så med lite tur klarar det sig ett tag till:)
Men du ska nog inte bli förvånad om det dyker upp rost inom 1-3 år...:(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
bood: Sök Länk
rost AND E39
eller
rost AND E46
så hittar du trist läsning...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ke
25
Kejo
530 Touring-06
Angående detta rost "problem" kan jag säga att jag är positivt överraskad att man byter min lucka eftersom området som är rost skadat och synligt är max 1cm brett och 3 cm långt och ligger i vänstra kanten nere mot plasten som blir synlig när man öppnat bakrutan, bara jag har sett det ännu trots att min bil synats av alla mina BMW kritiska polare...

Efter det att jag hittade ovanstående fläck så har jag synat min bil noga och kan inte hitta någon mer "cancer".

Fortfarande inget svar från BMW Sverige på mina 2 mail, dom borde anställa någon som visar dom hur man svarar på mail :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.