|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 740 E38 , en -95, det finns ej PDC på den, men bilen har skadade stötfångare, och har nu fått tag på nyare stötfångare men det sitter parkerringssensorer i dom , kan man uppgradera min bil på ett enkelt sätt? Så att det funkar? Ibland kan ju biltillverkaren ha samma kabelstam, men dom kabelstyckena används ej.... | |
|
ja så enkelt är de inte du måste ha elboxen också, ja tror den ska sitta under bak sätet. Länk |
|
|
ok, om jag skaffar elboxen också då? |
|
|
Du måste kolla upp att de är fördraget med el kablaget.du måste ha en knapp också som de står pdc på. Länk |
|
|
Ok, Thomas tack för infon, men en annan sak jag grubblar på ....Du kanske vet vad som skiljer dom två motorerna i 740 , det enda jag vet är mellan 94 o 95 hade dom en på 3,9 lit och mellan 96 o framåt hade en på 4,3 lit men med samma hkr, men lite olika vridmoment. Vad har den nya för fördelar resp den gamla? Bränsleförbr? |
|
Scheckheft |
Hej Motorerna är på 4,0 resp 4,4l och kallas för M60 resp M62. Största skillnaden är vridmomentet 400 resp 420 Nm. From faceliften 9/98 tom 440Nm. M60 motorn förekom mellan juni 94 fram till februari 96 och avlöstes av M62 som fick vanos (M62/TU) from 9/98. Bränsleförbrukning: se Modellguiden Mvh Scheckheft |
|
har en komplett PDC kabelstam om du e intresserad! Ny e den oxå! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.