|
|
|
|---|---|
|
Hmm, har precis talat med några försäkringsbolag angående en sådan bil... Ni som har sådana bilar, vad betalar ni i försäkring? Vid ett eventuellt svar på inlägget så vore det bra om ni skriver ålder, bostadsort, försäkringsbolag mm.... 18000 fick jag av Folksam!!!! Suck... | |
|
kolla med susab, finns på www.susab.com. Ingen egen erfarenhet, men det skall vara bra priser |
|
| Hej!Jag betalar 1936:- per halvår för halvförsäkring och max 1000mil i umeå o länsförsäkringar.Visserligen hör jag till de äldre E28 ägarna 37år o kör relativt lite med min men 18000!!!!det var häftigt.mvh janne | |
|
Tjena....jag betalar 4300kr helår. Är 29år.Har länsförsåkringar.Bor i en lten håla norr om Uppsala. Mvh M |
|
| Ojdå glömde säga att jag har helförsäkring... | |
| Kolla med OK bilförsäkring. | |
| Jag har OK/Folksam försäkring och betalar 7800:-, 21 år i Växjö. | |
|
Japp, de där 18000 var hos Folksam med bilen ställd på mig, 25 år boende i söderförort till Sthlm. Det blir förmodligen en entusiastbilsförsäkring för min egen del. Annars IF med mängdrabatt... Susab var dyra! Inte alls bra men jag gissar att det beror på vad för bil man vill försäkra hos dem... |
|
redbull |
18000:- det var väl ingenting kollade upp innan jag köpte min billigaste stående på mig 18år 2skadefria epa år.. billigast sockenbolagen 7800:- helår helförsäkring. dyrast dial 28500:-!! helår helförsäkring. ställde den på farsan och vips 3200:- helår helförsäkring länsförsäkringar... you are in my mirror |
Hello Nasty |
Skriv bilen på någon av dina föräldrar! Kör tills det rasar |
|
Japp, jag ska det... Som vanligt! *s* Det är ju sjukt egentligen vilka skillnader det är på att stå som ägare själv och att låta gubben stå som försäkringstagare. Hur många av oss "ynglingar" försäkrar bilen på sig själv? Jag skulle "gärna" betala lite mer än farsgubben för att ha den skriven på mig själv men när det skiljer tiotusentals kronor så är det ju gränsfall till ocker! 18000 för mig eller 4400 på farsan? Svårt val!? Inte mycket... |
|
mag |
Kolla med dial också dom är betydligt billigare än folksam, eller var för mig i vart fall (bor också i sth och är 27). |
|
Trygghansa gav den absolut lägsta premien på min 540'98. 9800Kr / helår/helförsäkring i centrala Stockholm. Dom andra bolagen låg runt 14-22.000... Är 37 år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.