AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.744

Vågar man slå tll på billig E39, tips ?

Sida 1 av 2
BM
35
BMW Uffe
BMW 530IA Touring 2001
Vågar man köpa billig 528 Touring på Blocket ?
Länk

Bilen ska kontrolleras på BMW, felkoder och mil.
Någon som köpt tidigare av denna "privat" handlare ?

Var ute efter en nyare men lockas av priset på denna.

Vad tror ni andra på forumey ?

Tacksam för svar // Uffe
Ingen aning om just denna bil men tänk på att kolla att milen stämmer. På alla tänkbara sätt, läs guiden som finns på denna site.
Lycka till!
Hej!

Jag tycker att det påminner väldigt mycket om bilarna som en viss "Juro" (han byter tydligen namn ett par gånger i veckan) brukar ta hem. Sök på Juro i sökfunktionen, och dra dina egna slutsatser.

OBS! Jag VET inte om det är ännu en av Juros annonser, detta kan mycket väl vara en ärlig bil från en seriös säljare! Jag uppmanar bara till största möjliga uppmärksamhet.

Välkommen till forumet!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
När det gäller hässleholm och BMW blir jag alltid superduper skeptisk.

Det finns inget som heter billigt och dessutom bra. I regel får man vad man betalar för.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Helga
Visst är det Juro!!

//Helga
Kävlingepågen,

glöm inte bort att det finns en väldigt stor spännvid i vilket pris man verkligen får när man ska sälja. Har sett så många exempel på de som får sanslöst bra betalt och på de som får sanslöst dåligt betalt, att iallafall jag starkt börjar tvivla att prissättningen för begbilar fungerar så bra att man kan hävda det gamla klassiska "man får vad man betalar för".

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det var ju ovanligt bra stavat för att vara Juro, han kanske gått på språkkurs...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Övning ger färdighet! ;o))

Generellt sett får man nästan alltid vad man betalar för, särskilt sådana bilar som säljs via annonser!

Alla billiga bilar är inte skräp, men många är både krockade, fusklagade och mätarskruvade.
Stor vaksamhet och en hel del detektivarbete krävs för att man skall vara någorlunda säker på bilens verkliga historik.
Att bara titta på stämplarna i en servicebok (som ofta är av tveksamt ursprung) räcker inte!

Detta gäller även dyrare och nyare bilar. Det finns flera trådar som handlar om bilar som bara är något år gamla, men ändå är mätarskruvade kanske 10 000mil eller mer, som nya ägaren upptäckt i efterhand....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sist var det en "billig" 9000 milad 540T-99 från Skåneland, som var på tapeten, den hade förfalskad servicebok, och var skruvad minst 10.000 mil.
Så vaksamhet är alltid nödvändigt, fynd finns självklart, men då är det inte nyimporterade fynd som är billigare än billigast i tyskland då är det nått lurt.
En 528-00 med denna utrustning/mil är betydligt dyrare normalt.

///MVH Hasso
Länk
Erik,

Han är inte helt tappad, den gode Juro! Han har kommit på att man kan klippa ut texter från andra, rättstavade annonser och klistra in i sin egen! Väldigt synd tycker jag, som garvade gott åt hans tidigare annonser där bilar hade "5vxl drog kruk" och "tåk rajls".

Mvh,
Kalle
_____
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
annonsen är borta. Kanske dyker upp om nån vecka igen
när denna tråden svalnat...

/Johan
Kan mycket väl vara så att bilen är såld. Det finns GOTT om blåögda människor i sverige som anser att billigast automatiskt måste vara bäst.

Mvh,
Kalle
_____
Su
15
Sucker??
528iA Touring -00
Förmodligen är det väl jag som är den så kallade blåögda människan som lagt en hanpenning på 528:an. Jag säger
förmodligen för jag ej sett annonsen som är länkad i inlägget.
Men jag misstänker det är den. Ok den är inte i nyskick men det begärde jag heller inte på en "10000" mils bil. Slitaget enligt mig
skulle myket väl kunna motsvara de angivna milantalet. Jag är absolut ingen expert inom området men jag kollade igenom bilen så gott jag visste. Jag fick ett gott intryck av bilen och försäljaren efter att jag kollat upp servicebok mm. Allt verkar iordning pappersmässigt men visst jag kanske har blivit lurad ändå. För min skull kan ni väl iaf hoppas på det bästa.. Är ju snart nybliven bmw ägare igen, efter en runda italienskt (aldrig mer),annan tysk (ganska ok men hur kul?)

Mvh/ Sucker
Sucker,

Jag hoppas att du inte tog åt dig personligen, och hoppas innerligt att du får ett problemfritt ägande med din nyköpta BMW, samt att bilen är allt det du hoppats på!!! :-) Tro för allt i världen inget annat!

Mitt uttalande ovan är att betrakta som ett allmänt resonemang, för det är onekligen så att många människor gärna ser ett lågt pris och börjar dregla, utan att tänka på konsekvenserna och på anledningen till det låga priset.

Lycka till med nya bilen och varmt välkommen till världens bästa forum :)

Mvh,
Kalle
_____
Su
15
Sucker??
528iA Touring -00
Kalle,

Nej jag tog inte åt mig och du kanske tom har rätt. Visst det billiga priset lockade mig onekligen och jag bor relativt nära säljaren så jag tänkte man kan ju iaf åka och titta, vips så
blev jag kär igen senast var med min gamla 535 -92.

Tackar även för välkommnandet.

Mvh/Sucker
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Sucker: En BMW som gått "bara" 10.000mil borde nog nästan vara i nyskick, beror ju förstås på tidigare ägare, men ändå.
Beror ju på vad man lägger i ordet slitage, men det ska inte vara mkt på en så kort sträcka, tycker jag.

/Johan
Kalle Hansen,

finns de som tror att dyrt automatisk är bra också....innebär ofta att man inte får valuta för sina pengar...

/Simon
Simon,

Givetvis! Att blint lita på att "man får vad man betalar för" när man köper begagnat leder obönhörligen till gråt och tandagnisslan förr eller senare :)

Mvh,
Kalle
_____
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är just slitageproblemet som man misstar sig på speciellt invändigt pga BMWs goda kvalitet på materialval så kan en välskött, rekondad 20.000 milare se ut som den rullat mindre än hälften, har man då bara andra bilmärken att jämnföra med så är det lätt att lura sig.
Visst håller med Simon att dyrt inte behöver vara bra, men billigt är sällan bra,, utan att vara nått lurt, men det finns ju 528-00 för
119 tkr med liknande miltal, och fräsch ärlig M5 -99 18tmil som gott för 170tkr :))

///MVH Hasso
Länk
Su
15
Sucker??
528iA Touring -00
Ni har så rätt. Bilen kanske har gått det dubbla. Men jag har gjort vad jag kunnat för att kollat upp den dels var den kollad av importören på bmw i tyskland och på bmw här i sverige.
tjoa! Så du menar att det inte skall finnas stenskott i grill och motorhuv om bilen rullat "bara" 10000mil?
Och för min egen del jag må kanske vara lite dum men så länge bilen motsvarar mina förväntningar och går bra så spelar det inte mig så stor roll om den rullat 20k mil. Det jag inte vet har jag inte ont av.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En tyskkimport har garanterat stenskott på huv och grill/front om den inte är omlackad, det krävs inte många tusen mil, hastigheten är högre och det syns på djupet på stenskotten :))
Självklart ska du vara nöjd med din bil, det är ditt val.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.