|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att köpa 17-tumsfälgar till sommaren. Hade tänkt köpa begagnade BMW orginalfälgar, men såg nu annons om Rondell 58 från Europadelar här på BMWpower. Snygg fälg! Någon som vet något om kvaliteten på dessa. Har hört förskräckliga historier om fälgar som visat sig vara tillverkade i Afrika (!) och haft värdelös kvalitet. Tacksam för svar. Oskar | |
|
Det man kan säga till Rondell 58:s nackdel är att de tydligen har en tendens till att vara mjuka i godset. Blir alltså lätt deformerade om du tar en grop eller kant lite för hårt. Men de är ju relativt sett billiga. Funderade själv ett tag på dom till min E38:a men det blev original BMW efter övervägande. |
|
|
Hej, jag köpte 17" Rondell 58 till min i somras, är helt klart nöjd! det enda som är lite jobbigt att dom kräver mkt underhåll, dvs man blir tvungen att göra rent dom ganska ofta. Gillar man sin bil så kanske det inte är så jobbigt!? Ångrade även lite att jag inte valde 18"......men man kan ju inte få allt som man vill. Kort o gott, en snygg fälg med bra pris! Passar utmärkt på E39:an. |
|
sebbe_bmw |
Har också sådana fälgar på 540n med 235/17 265/17 är helt klart nöjd med dom... körde 10 mil med dom innan vinterdäcken åkte på:) Sebbe |
|
OK. Tack för alla svar. Som sagt billig fälg. Ska kika runt lite men det verkar som om ni som har dem varit nöjda. Tvekar lite mellan Rondell och en annan snygg fälg: M-line från Gummihuset i Eskilstuna (på nätet), kopia på BMW M paralelleker styling 65. En grym fälg!! Ska rådgöra med plånboken innan jag bestämmer mig! Oskar |
|
|
Jag har Rondell 58, 8 x 17 med 215/40R17 på min 328i Touring, Dom var jäkligt billiga, dyrare med däck ju!! *S* Men dom är lite mjuka, köpte dom i sommras och en gick sönder när jag körde genom ett vägarbete, det var en vattenfylld grop i asfalten med skarp kant som tryckte upp insidan på fälgen..... Bara att beställa en fälg till!!! Har den gamla som reservhjul! (efter riktning) Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.