|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325:a -94 som hade ett ljudpaket i sig. det sitter 5:25or i kicken + 2" och diskanter fram i dörren och sedan 4" med diskant bak i hatthyllan detta drivs med ett slutsteg som sitter till vänser i bagaget när man öppnar det samt en cdväxlare till höger. Jag har nu köpt en cd/mp3-radio spelare och vill nu ha in radion i den. Hur kopplar man in orginal antennförstärkaren till den nya radion? Vilka sladdar? Jag misstänker att en utav sladdarna ifrån min spelare ska användas som remotesladd till antennförstärkaren men sen då? MVH | |
|
Koppla in antennkabeln i stereon, se till att spänningskabeln till antennförstärkaren får 12V. Oftast vit kabel i BMW, bör finnas framme i originalpluggen till stereon, på stift 16. Antingen har du övergång till nya stereon från denna plugg eller så är den bortklippt och kablaget inkopplat direkt, hur som helst så är det denna kabel som skall kopplas till remoteutgången på stereon. FP |
|
| Å själva radionkanalerna går i en liten elsladd och inte i nån sån där tjock antennsladd? Okej.. | |
|
Antennkabel, javisst. Precis som i vilken stereo som helst. Hittar du ingen kabel? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.