|
|
|
|---|---|
|
Funkar era diskanter på dörrarna ? alltså dom som sitter i "mitten". Inte dom som sitter "bakom" backspegeln.. När jag sätter örat mot hörs det inte ett skvatt !! Jag tycker det är väldigt mörkt/dovt ljud i BMW överlag, kanske detta hjälper till att det blir kassare ljud ?? | |
|
Beror väl lite på vilken typ av ljudanläggning bilen har. En av dom skall ju låta som standard förutom den "stora" nere i dörren och på vissa modeller sitter både diskant och mellanregister uppe i de små gallren. FP |
|
|
Dum fråga men vad har du för ljudanläggning? Du kanske helt enkelt inte har högtalare där... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag har bara 2 högtalare per framdörr, men tre galler i min 520-97 BMW CS #5206 |
|
|
Jag har inte en aning vad jag har för stereo, CD-växlare är det iaf :) Är väl så att det finns 3 disk på stora ljudpaketet ellr nåt då.. |
|
|
Standard: 1st bas/mellanregister och en diskant per framdörr. Nästa steg: 1st bas, 1st mellanreg och 1st diskant per framdörr. Det skall alltså komma ljud ur minst ett av de övre gallren i alla lägen. Om inte, kanske högtalaren eller filtret (kondensator) är kass i dörren. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.