AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.519

M20B23 Turbo konvert.

Pu
33
Puppet
323iM
exclusive
Hej!

Jag tänkte börja skruva på min 323:a nu och har en (hel) del funderingar. Skall göra den klassiska snik-konverteringen utan kompsänkning, S**B agg. och IC, med kallstartspridare och tryckvakter som tillskottsoppa. Min polare "PevAB" skall TIG:a grenrör i svartstål.

Planerat för nästa år: Kompsänkning, O-ringning, Större agg. & IC, byte till 535LMM, m.m

Alt 1: Byte till motronic, vad behövs? Måste väl vara mer än bara styrbox å så...

Alt2: Installering av Megasquirt. Går det rakt av på min M20B23?Någon med erfarenhet av MS:en? Tyckte det verkade vara mycket vettiga prylar för OK pengar.

Är ute efter 250-300 driftsäkra HK. Ska jag behålla min "B23:a" =] eller ska jag shoppa en 2,5 direkt?
Vill ha lite synpunkter på min setup, eller "ni" kanske tycker att jag helt ute och cyklar.. All kritik(och idéer) mottages med öppna armar så länge den är konstruktiv!
Har tillgång till Svets, svarv och fräs och tryckluft.

(Och du, just det, DU som bara är inne på min tråd för att skriva "sök inlägg", skriv inget alls, TACK!)

Mvh Peter.
Tu
69
TurboNicke
BMW 323i e21 -83
Jag har ju allt du behöver... Förutom MS, för de ska ja ha själv! ;)

Länk

Där har du en sida du kan kolla 4a byggen på... Jag har LMM, spridare o turbo o grenrör om du vill köpa!

Adios!

www.attitudemotorclub.com
Pu
33
Puppet
323iM
exclusive
TurboNicke:

LMM, Spridare och turbo agg. lät ju intressant, för rätt pengar självklart..! Grenröret kan du behålla för jag tror inte du slår PevAB:s pris, ett par öl på puben.. =]

Trevligt bygge förresten!
Tu
69
TurboNicke
BMW 323i e21 -83
Du kan ju maila mig!
niclas.nyman@attitudemotorclub.com

Så kan vi diskutera!

Adios!

om inte puppet e sugen så är nog jag på det....är sugen på llt du hade turbonicke

Tu
69
TurboNicke
BMW 323i e21 -83
Bara att maila!!!

Vill bli av med en hel del grejjer! Har ett komplett sprut oxå!
L-jetronic!

Adios!

har gjort det nu :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.