AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
800

Kan inte vrida nyckeln i förardörren E34

to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Tjänna alles.
Idag så upptäckte jag att det inte gick att vrida nyckeln i dörrlåset alls, tidigare har det kärvat lite och jag har trott att det enbart berott på dåligt smörjt lås.
Men nu känns det som om det är ngt mekaniskt som "stoppar" inne i dörren.
Bilen har C-lås och är en importerad 525-93 utan fjärrstyrt lås.
Finns det ngt "brukligt" fel som detta beror på?
Jo jag har sökt och läst lite, men ingen verkar ha tagit upp exakt det jag beskriver.
//Tobbe
Har samma problem med min. Ibland funkar det dock efter lite trixande. Bla genom att låsa i "dubbelt låsläge" och sedan tillbaka. Så svar vore bra...
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Ingen som råkat ut för detta mer än vi två?
//Tobbe
Y!
Har lite liknande känningar på våran kärra, kanske det går att ta isär och rengöra mekanismen.

Jag skall se om jag kan får tag i någon sprängskiss på låset så kanske man blir lite klokare

//Jonn
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Ja det vore ju det bästa, vad jag förstått så är det inga airbags i dörrarna på en E34 -93? Eller finns det ngt paket som hade detta?

Jag kommer förmodligen riva ner det ngn gång men tills jag vet vad det kan bero på och hur svårt/lätt det är att åtgärda kommer jag låsa upp på passagerarsidan.
Ska i framtiden montera ett larm så att man kan få fjärröppning på dörrarna, det är bra mkt smidigare att trycka på en knapp än att använda nyckeln.
Men posta gärna eventuella tips här :)
//Tobbe
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
har haft samma fel på min en gång för nått år sen då kodade om låset åt mig sen dess har de funkat

Joakim E
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Kan man koda om ett okodat lås?
Eller menar du stifta om?
//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.