|
|
|
|---|---|
|
Har läst runt lite att det skall gå köra V12:an (E32) på bara 1st bränsle pump så länge man inte köra några topfarter och dyl. . Stämmer detta ? Om ja är det här jag ska sätta ett T-kors : Länk ///MVH TONY | |
Paap Reeder |
... kom ingen bild till mig iaf. Läs mitt andra svar. Är det en soppa pump så blir det dyrt med en ny. Vill minnas att jag pungade 2300:- / st. Jag bytte ju mina varför jag har en över. (Den andra mekade jag isär för att lära mig...). Det var inget fel på mina pumpar utan var ett sedavanligt felmek. Är du intresserad kan jag släppa min andra pump för 700:- ... tyvärr inte mindre. MVH /// Paap R |
|
Det låter rimligt att det går att köramed en pump. Sålänge den orkar leverera tillräckligt med soppa. Speciellt för att felsöka systemet är det ju en lämplig väg. /Mats J |
|
|
provade bild nu igen ... och den fungerar ! Var sitter soppa pumpen ? och är det "svårt" att byta ? gärna bilder ! ///MVH TONY |
|
|
Har 75L i tanken ... ;-/ ///MVH TONY |
|
Paap Reeder |
... soppapumparna sitter under locket på bilden. Det är mycket lättare att göra korskopplingen framme vid motorn än att hålla på "där bak". Ärdet ett nytt TRX 415 som du har i reserhjulsbaljan??? MVH /// Paap R |
|
okej , då ska jag fram och fixa ikväll ! Vill minas att det är ett nytt TRX ;-) ///MVH TONY |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Att jag inte tänkte på den sidan erik ... men stressad som man blir när bilen inte vill gå . Tack alla för fina svar , återkommer ikväll med resultat ! Vad "ska" man betala för en beg. soppa pump ? (hade själv tänkt mig 500kr får båda om jag skruvar bort själv) ///MVH TONY |
|
| Phiber,jag har just bytt båda på min 750.Jwr tipsade om att med en liten modifikation av hållaren i tanken så kan man använda pumpar ifrån 525 eller 0m det va 325 i från -91.Då gick bägge pumparna på 2400kr tillsammans.lite skillnad.O då har du nya grejor. | |
|
phiber: Paap kanske är sugen på att byta en pump mot ett friskt TRX 415? ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej Erik! ... kan ligga nått idet. MVH /// Paap R |
|
Tyvärr fungerade pumparna ... ///MVH TONY |
|
Paap Reeder |
phiber..rullar du annars på TRX?? MVH /// Paap R |
| I somras havererade en av bensinpumparna i vår 750 när vi hade 50mil kvar hem och sonens Merca på trailern efter bilen. Pumparna servar vardera en cylinderbank och har gemensam retur. I detta nödläge kopplade jag bort slangen till den havererade pumpen och kopplade samman denna med returen. Ger följande funktion: pumpen förser "sin" cylinderbank med bensin, trycket regleras av en ventil vid motorn, överskottet går tillbaka (till tanken) men här leds bensinen tillbaka fram till den andra cylinderbanken. Ger inte rätt bränsletryck vid spridarna men fungerar utmärkt i en nödsituation. Vid hemkomsten kopplades ett t-stycke in på den fungerande pumpen och returledningen kopplades åter in. Att köra med 1st bränslepump går aldeles utmärkt, vi körde med 1st pump i en månads tid (kunde inte belasta motorn så mycket att bränsleflödet ej räckte till). Vid tankarmaturen är slang nr 1 (från vänster) till vänster cyl.bank, nr 2 till höger cyl.bank och nr 3 returledning. Säkring nr 23 är till vänster pump och nr 24 till höger, lämpligt är att ta bort säkringen till den pump som ej är idrift. | |
|
Tack för svar thomas W ///MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.