|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta bakhögtalarna i min E46 Touring. Det jag funderar på är vilket av alternativen som är bäst, att montera 6,5" två-vägs koaxialer eller ett 6,5" tvåvägsystem med lösa diskanter? Vilka för- resp. nackdelar finns? Generellt tycker jag att det vekar som om koxialhögtalare är billigare än motsvarande högtalare med lösa diskanter, betyder det också att koaxialerna är sämre? Skulle ett alt. även kunna vara att montera 3-vägs 6,5" koaxialer? //Fredrik | |
|
Har hittat ett Rockford 6,5" två-vägs koaxial system som heter Rockford Fosgate T162C, är nytt men säljes av en privat person för 900 kr, alternativet är ett DLS C6 6,5" två-vägs högtalarsystem med lösa diskanter. Är också helt nytt som säljs av en privat person för 650 kr. Vilket av de två är det bästa alternativet till baksystem i min E46 Touring? Någon som har något annat förslag till bakhögtalare? Skulle vara skoj att köra DLS både fram och bak men har inte hittat något som passar bak ... ännu! Vad tycker ni? Jag kommer att komplettera med en aktiv Pioneer sub TS-WX20LPA samt ett DLS C40 slutsteg och DLS R5A 5,25" framsystem. //Fredrik |
|
|
Har även sett att DLS säljer koaxiala 2-vägs 6,5" tums högtalare, DLS 426 Classic med delningsfilter (1130 kr) samt ett utan delningsfilter som heter DLS 226 Classic (630 kr). Frågan är då fortfarande vilket alternativ som är det bästa av DLS koaxial, DLS med lösa diskanter eller Rockford 6,5" koaxial. //Fredrik |
|
|
Hej .. man skulle kuna skriva hur mycket som hälst ,, men en sak är säkert det finns inga bra billjud's bilar me koaxialer... |
|
| He he, det var en skön kommentar! | |
Robsarve |
Möjligen, men helt och hållet felaktig. CDT, MB Quart, Kef och Phoenix Gold är bara några av de som gör mycket bra koaxialer för bilbruk. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Känns som om det ändå borde bli bra hur jag än gör så länge jag kör med högtalare av bra kvalitet. Nackdelen med högtalare som har separat diskant är väl att diskanten måste monteras just separat, stämmer det eller finns det någon annan nackdel (förutom att de också generellt verkar kosta lite mer)? //Fredrik |
|
Robsarve |
De kostar oftast mer för att de håller högre kvalitet. Jag hade dock kört på ett par koaxer bak och sparat extrapengarna till ett komponentsystemfram. |
|
Tack för tipset. //Fredrik |
|
| ah, ja tackar också för tipset robsarve =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.