|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Första gången jag gör ett inlägg. Köpte en 323i -86 i våras och har inte haft några som helst problem med den tills för runt 3 veckor sedan då den började bete sig märkligt. Ska lämna in den vid något tillfälle men tänkte fråga ändå av ren nyfikenhet. Innan problemen började startade den alltid och varvade upp till ca: 1000 rpm och stannade där. Nu (jag misstänker pga kyla/fukt) startar den, varvar upp och sedan ner efter ett par sekunder tills den dör. Dock inga problem om jag "hjälper till" med lite gas. Choken verkar reagera långsamt. Detta fortsätter även när motorn blir varm vilket innebär att jag måste sitta med foten på gasen vid rödljus etc. Har läst en del andra inlägg som delvis täcker samma problem men tycker inte att det riktigt är samma sak. Några ideer? | |
brattwurst |
Niklasso. Får väl passa på att hälsa Dig välkommen till forumet. Ang din fråga: Har du nyligen ställt in ventilerna ? |
|
Man tackar och bockar. Nix, har inte gjort någonting med den sen jag köpte den (förutom påfyllning av vatten) |
|
brattwurst |
Min gissning är att klaffen i luftmängmätaren kärvar, ta bort hela LMM och rengör med 5:56. så det rinner ned i lederna till klaffen. Torka sedan ur den ordentligt samt snurra på klaffen. Den skall sedan flytta sig självt bara du vänder på luftmängdmataren. Min andra gissning är att din kallstartsventil kärvar..öppnar ej. |
|
Ville bara informera om att det i slutändan endast rörde sig om en sprucken luftslang. Ibland tittar man inte tillräckligt noga tyvärr. Slangen är bytt och bilen går lika bra (om inte bättre) som dagen jag köpte den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.