|
|
|
|---|---|
|
Jag hade nyligen inbrott i bilen och tänkte därför laga till larmet som inte verkar funkar. Det tjuter helt enkelt inte. Första problemet är att jag är osäker på vilken typ av larm jag har. Fjärrdosan är svart med en BMW logo på och har en röd och en vit knapp. Men jag har också hittat en "larmenhet" när jag öppnade inne i kupen till vänster nedanför ratten. På denna står det Cargard. Om jag följer cargards manual på internet verkar det som att det är något fel i någon magnetkontaktslinga. Vad är det? | |
|
Originallarmet har en blinkade lysdiod i mittutblåset. Elektroniken till originallarmet sitter under baksätet, så det tyder på att det inte är fabriksmonterat. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
det finns säkringar under baksätet som är till för "alarmanlage". har ingen diod i mittutblåset, däremot en plastgrej i framrutan med två dioder. Lite mystiskt att det är en bmw-dosa.. |
|
|
Det kan ju vara ett larm som är specialanpassat för att installeras i BMW? Det sitter redan mycket fördraget kablage i bilarna, som då kan användas om man har rätt kontaktstycken. Magnetslinga kan någon extra slinga, för att larma t ex extrautrusning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| cargards larm är anpassade för att kopplas in på bilens befintliga system, Man programerar centralen efter bilen man instalerar i. Då känner den igen bilens orginal kommunikationssystem och kan även påverka bilens funktioner. särskillt om du har ett can baserat system som sitter i nyare bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.