AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
548

Torkar problem!!!!

Kr
3
Kricke E
Bmw 520i -E34 1988
Kan någon snälla förklara varför intervallen torkar en gång i minuten, "normal" torkar dom som en vanlig intervall, men på full hastighet går dom så snabbt som dom ska va. Ja fattar nada!

Kricke
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
På min bil fungerar det så här (enl. instruktionsbok):
När bilen står still så fungerar "normal" som intervall, när jag kör fungerar den som normal. När jag står still fungerar full hastighet som "normal" hastighet alltså måste man köra för att full hastighet skall fungera. Trycker jag spaken nedåt när bilen står still torkar det bara en gång. När jag kör och håller spaken nedtryck torkar det hela tiden. Jag tror också att när man står still fungerar intervall fortfarande som intervall. Vet inte om det hjälper din huvudbry.

Micke
Exakt så fungerar det och det skall det också göra läs t.ex. instrukitonsboken där detta behandlas
Kr
3
Kricke E
Bmw 520i -E34 1988
Men det spelar ingen roll om ja kör eller står stilla, det är likadant ändå. Motorn av eller på.

Kricke
Gizzmo
välkommen till den sköna världen av elektronik, har samma fel har inte orkat göra något åt det det kan vara massa saker men det fixxar sig nog. kolla alla säkringar under baksätet och så ska det finnas en plåt eller likvärdigt på höger fjädertorn tror jag...
Jag har lite glapp i lödningarna, det visar sig så att hastighets mätaren och dylikt plötsligt slutar att fungera OCH vindrute-torkarna slutar att torka hela tiden och går över till intervall torkning....elektronik :-/

PH
Är nog logiskt och av samma anledning, eftersom torkarstyrningen tror att bilen står stilla, då skall torkarna gå från normal till intervall.
Elektronik är fantastiskt roligt, i synnerhet att felsöka på. Really!

FP
...bör även tilläggas att då bilen står still och intervalläget är aktiverat kommer intervalltiden bli dubbelt så lång...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.