AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
17.642

Motor problem V12:an E32

Sida 5 av 6
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Skall prova det ikväll ! Tack så länge !

///MVH TONY
Paap Reeder
AL750!
... nog måste väl de två jämntjocka rören vara bensin ut samt det litet tjockare bensin in? ... d v s returen.

MVH /// Paap R
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Instämmer med dig paap reeder !

///MVH TONY
Jag kan inget om detta, men om Ni tittar in på denna länk Länk så verkar det ju som om AL750 har rätt. Slang nummer 3 verka ju vara returen! Men som sagt, titta ni som förstår.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Enl. bilden så stämmer det precis som AL750 säger !!

///MVH TONY
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Röret till höger är returen, fast det känns konstigt.
Paap Reeder
... phiber ... int vet ja´ men jag skickar en bild till dig från min. "Tagen innifrån tanken".

Slangen som går ner i bakeliten som pumparna sitter i är retur.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
... hinner inte "transformera" mellan bilderna just nu men det verkar ju som AL750 verkar ha rätt .....

MVH /// Paap R
Paap Reeder
.. kan inte lämna denna "idiotiska" koppling av bensinslangar.

Tittar man på bilder i Bentleys så har de bilder där på enkelpumpar till M30.
Där är den smala innersta retur och den smala yttre Supply hose.

Dom har således tagit en M30 enkelpump och smällt på en pump till i tanken och det bidde tydligen den tjockare slangen för 750:iorna.
Allt talar för detta.

MVH /// Paap R
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Provade igår igen med "rätt" slangar och nu har jag bensin från båda pumparna bak i bilen !!!!!!! Äntligen ett steg i rätt riktning .

Skall ikväll se om det även finns bensin fram vid fuelrailsen .

MEN så nu när jag har monterat nytt batteri (som självklart har laddats i 24h) så klickar det bara när jag försöker starta bilen . Finns det någon säkerhetsventil/larm som kan ha gått in när jag jobbat med bilen ?? Någon större säkring någonstans ?

Tack för bilden på mailen paap reeder !

/MVH Tony
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Nu finns det även bensin fram vid fuelrailsen !!!! bra tryck i båda slangarna !

MEN .......... &¤#"!"&/}] Nu har nästa fel uppträtt . Startmotorn går inte ! Vad kan det vara för fel ? har provat med att låta minus polen legat av i 30 min och tittat igenom säkringslådan .

HJÄLP /MVH Tony
Ombootning kan nog Paap, men även den bäste kan glömma i sin iver att kolla växelläget på automaten. Har hänt mig att mina barn pillat på växeln....

det är bara en död fisk som följer strömmen...
Al
4
Al 750
BMW 535I, 1985
BMW 750I, 1991
Hej Tony

Du skal sikre dig at der kommer spænding igennem sikring F17.
Herefter skal gearvælger stå i P eller N.
Når du drejer nøgle til lamper lyser i speedometer skal startrelæ K1 trække.
Når du drejer nøgle det sidste stykke for at starte kommer der spænding på klemme 50 på startrelæ. Hvis relæ er trukket som det skal være kommer der herefter spænding på klemme 87 og starter får 12 V.
Hvis du måler 12V på starter og starter er forbundet korrekt til stel, kan det være at starteren har sat sig fordi bilen har stået stille i lang tid. Hvis i er 2 kan den ene prøve at starte mens den anden slår forsigtigt på starter med en hammer.

Held og lykke

Aldo
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
phiber:

Antagligen solenoiden i startmotorn som behövs rengöras lite.

Mvh
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Skall prova lite i helgen , var sitter startmotorn ?
Verkar sitta på höger sida av motorn, längst ner vid torpedväggen, inifrån kupén sett. Mejlade en bild till dig.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tack för bilden johan (yoko) , då vet jag var den sitter . Verkar väldigt trångt där bara ... men vad är inte trångt på 750 ;-)

///MVH TONY
Paap Reeder
... hö kat måste ner
... värmeskydden över hjälpsnäckan måste ner
... värmeskydden på hö- grenrören måste ner
... byxrören på hö sida måste ner (i a f ett av dem. Vill minnas att det är så djävligt att det är det bakre som måste bort men för att få bort det måste det främre först bort ... hur kul är det??)
... sedan kan man börja med att lossa starten ....
... så kolla jäkligt noga att det verkligen är fel på starten först.
Gick den när du ställde den så inte kan den sunka av sig själv!

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lyser det "P" i instrumenteringen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
P , lyser och har även provat att lägga i N .

Bilen gick runt innan vintern , sedan har bilen bara stått och laddat ur med batteriet . Sedan har jag lyft bilen i fronten med P läge i. Och sista jag gjorde var att låsa upp manuellt och lägga i det nya (laddade) batteriet.

Jag har stått och nött ganska mkt på startmoton i höstast då jag provat med bensinpumparna . Men jag är 100% säker på att jag provade att starta bilen precis innan jag låste/larmade innan vintern .

Kan man boota/reseta om bilen på något sätt ?!

///MVH TONY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.