AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
17.640

Motor problem V12:an E32

Sida 4 av 6
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Hej! min gammla 750 hadde samma fel gick bara på ena sidan,felet visade sig vara vänster spjällmotor, tog i sär den, det fanns vatten där inne på kontaktbanan, packningarna torkar av den höga värmen från v12an men det är bara byta dom några oringar
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
MEN som sagt var så kommer det inte bensin från ena bensinpumpen (slang direkt från pumparna bak till en dunk) .

Återkommer !

///MVH TONY
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
V12an slår ifrån ena sidan av motorn i fall det blir nå fel så då ger den inget bränsle på den sidan heller, Det är ett nöd program som sätter in det går att köra men med bara 6 Cylindrar, det är ju inte säkert att det är det men det är ju ett tips i alla fall
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Helt korrekt Pekka Power, men när nödprogrammet slår till bör också en varningslampa typ EML tändas.

Hade samma problem med min då jag köpte den, den gick bara på 6 cylinrar.

Efter lång felsökning kunde jag konstatera att bara ena bränslepumpen höll trycket, den andra sipprade det bara ur. ( lätt att prova med en bränsletryckmätare, i bagageutrymmet ).

Köpte en ny pump i Sunbyberg för 2000kr, och bilen gick sedan som en klocka.

Men i Phiber's fall känns det som det kan vara ett annat fel, då hans bägge pumpar har tryck, samt att han införskaffat yttligare 2 st pumpar men ändå inte fått bilen att fungera.

mvh

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej..

Har haft samma problem.. i mitt fall var ett katalysatorbyte på den felande sidan lösningen.
Min gick på 12 vid tomgång, med vid gaspådrag (större motstånd i katten) slog den av 6 cylar.

Mvh

Skalman
alain
Hej phiber

jag har skicka en @ post till dig

MVH (( Alain ))
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"alain"

Har inte fått något !? (e-posten)

///MVH TONY
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
phiber:

Du kan ju prova att dra nya elledningar från säkringarna till den b-pumpen som pumpar taskigt, du har redan provat att byta plats med reläna+säkringarna?

Mvh
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
relän säkringar har jag byt till andra och byt plats på , ska prova lite olika saker nu i vår .

///MVH TONY
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Hej!
Jag är engentligen inte ett dugg hemma på V12 men jag skulle mäta om det kommer någon signal från databoxen till den trasiga sidan (signalen som ska starta bränslepumparna). Om inte, testa att byta plats på boxarna. Om det då fortfarande är samma sida som strular så betyder det att det är något annat fel på motorhalvan som "säger till" databoxen att inte skicka signal.
Om så är fallet är det dax att leta ev. givare eller att åka till BMW & göra en diagnos.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Å fy, är det 2 databoxar?
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
JAAA!! då va problemet löst! det var min ena pump som efter lite glappande lade av helt. Köpte en bättre begagnad och monterade denne. Efter ett par hostande så spann den som en katt igen! :-)

Glad påsk på er!!

mvh: mr_majzoo
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
hej om ni skall pumpa upp bränsle så använd en vanlig pump som använder hävertlösning den finns på Biltema. 2 rör och en plastpump med luftskruv på.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Hur går det för Tony då? Nån framgång nu när vårsolen börjar titta fram?

//Magnus

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har precis börjat fundera på min 750:i , ser dock fortfarande ut som en snödriva ...

Men temperaturen börja stiga till rätt sidan om +10 C nu , återkommer om några veckor med resultat !!

Trevlig helg - glad Påsk /MVH Tony
Al
4
Al 750
BMW 535I, 1985
BMW 750I, 1991
Hej
Jeg har fulgt forløbet i sagen.
Jeg har selv haft problem med at motor kører på 6 cyl. i perioder.
Fejlen viste sig at være returventil der var defekt. Jeg åbnede også ned til benzinpumper, rensede grovsi før pumper, skiftede benzin filtre ved bagtøj. Da jeg startede bil igen kørte den kun på 6 cyl. og efter 10 minutter stoppede den og kunne ikke startes igen. Der var kun benzin i det ene rør ved motor men begge pumper fik 12V. Det viste sig at jeg havde byttet om på 2 benzinrør ovenpå benzintank. Derfor kom der kun benzin ud til 1 rør ved motor, og der kom benzin til returrør til tank. Er du sikker på at du ikke er kommet til at bytte om på de 2 rør ved tank? Jeg var meget påpasselig med at montere dem korrekt, men alligevel fik jeg bytte om på dem. Det er de 2 rør der ligger tæt sammen. Det til venstre er frem og det til højre er retur.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
I helgen var vädret helt rätt för att börja med 750:in !

Har nu provat byta plats på bensinpumparna och kommit fram till att det bara vill komma bensin ur ena pumpen . Och det är alltid ur samma rör som bensinen kommer oavset pump . Med andra ord så är pumparna hela (jag har totalt provat med 4st olika pumpar)

För att påmina er så tar jag ut bensinen direkt vid pumparna enl. min bild :

Länk

Har också köpt nytt batteri igår utan resultat .

Så nu till frågan igen ! Vad kan det vara för fel ????

///MVH TONY
Al
4
Al 750
BMW 535I, 1985
BMW 750I, 1991
Hej

Er det de 2 rør til højre du har tilsluttet pumperne.
Hvis det er det, ligger fejlen der. Røret helt til højre er retur røret.
Har du prøvet at demontere returrør ude ved motor. Prøv det og se om der kommer benzin ud af det når pumperne kører.

MVH

Aldo
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Hej aldo

Nu gör du mig osäker ...

Har i alla fall slangarna som jag ritat på bilden ovan , från locket till en burk som jag samlar upp bensinen i .

Är nästa 100% på att den ensama anslutningen är returen , eller har jag fel ?

///MVH TONY
Al
4
Al 750
BMW 535I, 1985
BMW 750I, 1991
Hej Tony

Prøv at demontere returslange ude ved motor og se om der kommer benzin når pumpe kører.

MVH

Aldo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.