|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Köper "nya" bensinpumpar imorgon och provar att byta , även nya relän . Återkommer med reulstat imorgon ! ///MVH TONY |
|
alain |
Hej Phiber Vällkommen i klubben! många vet vem jag är. min rubrik var: min v12 går på 6c vad är det för fel? I november i fjol började problem med min 12a på samma sätt som du beskriver. Mycket iriterande!!! Fick många tips om vad jag skylle göra. Byta spjällregulator (2st) byta LLM (2st) byta bensinpump (båda) Byta stift (12st) byta alla kablar till stift byta olika reläer byta grenrör packning (båda sidor) byta ventillkappackning (båda sidor) Byta insugpackning Plus andra grejer som kunde påverka motor Kostnad cirka 50,000:- Plus jag ha bytt broms belägg runt om Plus en lampa som var slut (xenon) D1 som är omöjligt att hitta någonstans men som jag hittade i Stockholms. Köpde 2st nya 3000:- båda. Hella system var råstad och fick byta det hella för 4000:- plus lampor = 7000:- Jag Älskar min bil Särskild när problem med motor är INTE KLART!! Mycket bort kastad pengar!! Det visar sig att när man börja med reparation och inte hitta felet då sluta det aldrig. Lyckatill med din bil. PS: min bil går dålig bara när det är kallt och fuktig i luften MVH ((Alain)) |
|
hej alain (din stackare...) Kan inte tänka mig hur det känns att bara reparera utan resultat ;-/ Om det inte blir någon lösning av detta ovan så säljs bilen till den som vill fixa ! eller tyvärr kanske bara plocka delar ... Har läst om dig och din bil i andra trådar och den du nämner ovan , det är så man blir mörkrädd . Håll tummarna för mig !! ///MVH TONY |
|
|
Jag måste vara störd som känner mig mer och mer lockad av att äga en 750 när jag läser om alla mysko problem på de... snart lär jag väl ha köpt en och sitter där med skägget i brevlådan :P //Magnus |
|
|
skall hämta pumparna ikväll ! Återkommer till helgen om hur det fungerarde ... ///MVH TONY |
|
750iAL |
hur blev det??? kanske du e ute o åker av ren glädje,, hoppas det funakr bra... |
|
Resultat kommer imorgon ! då jag ska mecka ikväll ... utomhus ... brrr ///MVH TONY |
|
|
alain, jag såg på din lista vad du bytt, men såg inte fördelarlock och rotor... om man har problem vid fuktig väderlek så vill gärna gnistan krypa på fel ställe, så ett smutsigt/sprucket fördelarlock är ju misstänkt. Men byt inte utan börja med att ta loss och kolla (och tvätta i diskmaskinen om frun inte är hemma). Ett fördelarlock kan bli ganska fult inuti. (men du kanske redan bytt det också) /Mats J |
|
|
Och dåliga nyheter kommer här ... Byte båda soppapumparna och båda reläna utan reultat , kommer fortfarande bensin bara i en slang ;-( Hur ska jag nu söka vidare ? Har märkt att batteriet blivit väldigt dåligt nu under de senaste veckorna då bilen stått . Kan detta vara en orsak till att ex. bara ena pumpen går ? Eller maximal otur en bensinpumpen är trasig på dom beg. jag köpte ? Någon som är intresserad av att ta över ett "objekt" ? Maila mig i så fall ! ///MVH TONY |
|
| Phiber!!Har du kollat ledningarna så att dom är oskadda? | |
Paap Reeder |
Phiber! Ge inte upp! (Tack för senast förresten ... är mycket nöjt med TRX:ét .... kommer att sitta fint till vår´n) Alltså ... vi måste fastställa om a) pumparna fungerar b) är det stopp i ledningen? Enklast låter det sig göras genom att först köra pumparna som dom är nu och checka i vilken öedning det kommer soppa. Sedan koppla om slangarna ovanför pumparna och se om det blev ngn skillnad. Kommer ingen soppa alls är det stopp i filtret Kommer det soppa i den andra slangen är även en av de "nya" pumparna kass. Är det tö i mellandagarna och M70:ian fortfarande inte vill ... så kommer jag ut till Haninge ... denna gången till rätt adress .... för ett litet minimek bara för kul. MVH /// Paap R |
|
Hej igen Kul att däcket fungerade fint för dig reeder ! Är du intresserad av att komma ut och titta så är jag mkt tacksam . Tyvärr så är det utomhus mek som gäller , men det finns varma kläder som tur är ;-) Vad jag vet så här långt är att det inte är stopp i bensinledningen fram . Då jag kör med en kort transparant slang bak ner i en dunk , direkt från tanken/pumpen . Nästa steg är nog som sagt var att byta den ena pumpen av dom "nya" . Då denna troligtvis är trasig också !! Bilen är nu avställd och jag har som tanke att ordna felet när temperaturen ligger över 0 grader ... MVH TONY |
|
|
Vart ute och startade upp bilen igårkväll för att fortsätta felsökandet, döm av min förvåning när den nu gick precis som vanligt på alla cylindrar, undrar vad felet kan ha varit. kanske fukt någonstans? Hoppas att det löser sig för dig Tony! mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
|
aaaaaargh!! Idag när termometern visar + grader igen så var felet där igen!! Blir tokig snart! Uppenbarligen fukt någonstans.. frågan är bara vart man skall börja leta. mvh: mr_majzoo icq: 29815001 |
|
alain |
Hej Mats J Det du säger, det har jag gjort (bytte) För 3 veckor sen fick jag problem med pack boxen, det är bytt. för 2veckor sen fick jag problem med generator. den var slut. satt på en begadnad med nytt relay. generator med ny relay gik på 6000:- På min bil, det finns inte mycket kvar att bytta. jag hoppas att detta kommer att snart tag slut. MVH ((Alain)) |
750iAL |
alain:6000 låt dyrt en utbytes generator 140A på mekonomen liiger ju på 4400 |
alain |
Hej 750iAL Det du säger är rätt. 4400 är inte så mycket pengar för en generator, men att byta den är inte så enkel. det måste tag bort rätt mycket för att komma åt den och det är det som kosta mycket. och efter som jag inte har så mycket tid själv att byta den, fick jag att lämna inn bilen. Snart jag ska göra en lista med allt som är bytt sen mars månad och ser hur mycket är det betalt för reparationer. jag älskar min bil. den är snart som nytt, men i vilket pris?... jag åter kommer. MVH ((ALAIN)) |
750iAL |
ok då fattar ja priset alain... |
|
Hej Phiber Jag har i dag läst tråden om ditt problem och kännde redan tidigt, ( fast du skrev att det var nyladdat batteri ) att det första jag skulle göra är att byta batteri. Just bristfällig ström=batteriet kan ge så konstiga symptomer, allt från ej fungerande instrument till att bilen går på " halva motor'n ". Ett batteri kan vid avmätning visa 12,8 volt eller mer = fullt friskt, men vid belastning sjunka till under 10 volt. Det är ju en hel del Km med kablar i 7-serien, och det räcker att ett ända relä inte får 12-14 volt och inte slår till ( byglar ), så kan föjderna av det bli all el som arbetar tillsammans via just det reläe't inte fungerar. Sen att din bil helt plötsligt inte heller startar på 6 cylindrar, ser jag också samma orsak till, startmotor'n snurrar helt enkelt för sakta för att starta motor'n pga dålig ström. Det bilen blir då är sur, pga oförbränd bensin & blir därmed ännu svårare att starta. Kanske dax att också se över laddningsräläet samt kolen i generatorn. MvH Jawen |
|
|
Hej Jawen Ska ev. prova med att köpa nytt batterie , MEN troligtvis ligger inte felet där . Utan i en av pumparna som inte ger någon bensin . (läs ovan) Laddningsregulatorn/relät och generatorn är nyligen genomgången (läs 100 mil) Ska dra i gång och meka när temperarturen närmar sig +10 grader ... ///MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.