AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.167

Z1 Turbo 3000 mil

Sida 3 av 3
jo en z1 blir billig men inte en z3...men det ska bli kul o se hur det blir
en juste Z1 går på 280-320K i Sverige. Så vinten är uppenbar även med tanke på alla avgifter

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ja, det är otroligt vilket värde Z1an håller! därför har jag siktat in mig på just denna bilen. Delsvis pga att den har högt andrahandsvärde....och faktumet araberna sällan inser värdet av denna typ av bil, och därav i pricip skänkjer bort dem. Jag har sett det allt för många ggr, och nu är det MIN tur att dra nytta av det!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skulle det vara en nyare bil så hade det bara varit att glömma import av en bil som saknar CoC godkännande. Jag har diskuterat detta i import tråden då jag haft intresse av både RacingDynamics Z4 med 450hk V8 och Hartges Z4 med V8 på 400hk. Det går INTE!!! :-(

TÜV räcker inte, inte heller att firman är godkänd som biltillverkare i Tyskland (Hartge är det av KBA) eller annat land, utan modellen måste i det modifierade skicket vara CoC godkänd.

Det kan vara andra regler för en äldre bil som Z1... Ring och prata med bilprovningen är mitt tips.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Tack Caspar....detta har jag undrat över. Ska ringa bilprovningen...

Caspar: vad står CoC för?

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: "Certificate of Conformity" Kolla mer på bilprovningens sidor om import Länk

/Caspar
Det intressanta med Z1 är att 85% av bilarna är helt mint med fruktansvärt låg mätaställning pga. att de stod så länge osålda hos handlaren när de var nya, priser därefter. Z1 är 1000x tuffare än både Z3 och Z4 :)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Z1 är tuffare än Z3 o Z4 det håller jag med om... skulle gärna ha en om jag hade råd att ha både en Z3 och en Z1... Men jag tycker inte Z1 är aaaalls lika vacker som Z3 eller Z4.

Anledningen till att jag skulle vilja ha en är snarare att den är så ovanlig och att det är en riktig klassiker!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus: Jag kan bara hålla med. Det riktigt coola med Z1 är hela idén, mycket special lösningar osv. Men vacker är den definitivt inte.

Gled förra sommaren upp bredvid en av de få i Sverige, dessutom i Bostongrönt och ha begäret blev stark. Färgen gör mycket!! Vi hamnade givetvis direkt i en diskussion i morgonkön, två Bostongröna Z ägare kan ju inte låta bli... Han hade tydligen haft den över 10 år i Sverige.

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Seven: En fundering bara. Hu rär det med skicket på dessa bilar?? Lågt andrahandsvärde tenderar till dålig skötsel av bilarna.

Jag hade en halvbekant som tog hem en Lambo på det glada 80-talet från mellanöstern. Bilen var förvisso ok, men lacken väldigt sliten av sanden och skinnet ordentligt sprucket av solen. Jag kan också tänka mig att motorn tagit en hel del stryk av sanden.

Priset han fick den för kompenserade dock det mesta, har för mig att han betalade för en Lambo ungefär lika mycket som vi andra betalade för en bruks BMW.. (inte för att jag körde BMW på den tiden).

/Caspar
jag har sett en z1 här i e-tuna och den är väldigt snygg...den var oxå bostongrön
Caspar: Som jag nämnde tidigare så kan skicket vara riktigt risigt på bilarna i mellanöstern (har jobbat som bilförsäljare i
Oman). Detta är ett faktum, tyvärr!! MEN...det går att hitta välskötta bilar också...jag har många vänner som sköter sina Ferrari, Lambo etc exeplariskt! Jag har redan fått höra från min f.d. chef att Z1an jag skall syna befinner sig i ett toppskick. Frågan är ju som sagt bara på vilket sätt jag ska ta mig runt all byrokrati och regler inom import...
apropos Middle east: Hittade detta på bmw world:
"Exclusively for the Middle East, BMW and Alpina is building a limited edition of its most powerful coupe, the BMW 850 Ci Alpina, Only 15 cars will be built. "

kunde dock inte länka mig till mer beskrivningar. Men detta bil låter brutalt cool!

____

Den där låter rysligt bekant...detta måste jag gräva i...

har du kommit hem nu seven..och hur har det gått
Är du hemma nu seven...om du är det så berätta hur det har gått
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.