|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Z1 är gurubilen nr 1 . vare sig det är orginal, RLE eller Hamann så har jag i alla fall en enorm habegär. Mitt råd är att kolla direkt med bilprovningen och antyda att detta är flyttegods samt att just den modelen inte har sålts i Sverige. Numera är det faktiskt så att en enda typbesikting ska gälla i hela EU. Så om den är typbesiktigad av TUV som kan väl inte svenska bilprovningen stoppa det? kolla oxå med Jesperado. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tack för era råd....funkar inte 'flyttgodsplanen' så är det ju faktiskt inte svårare än att betala 25% moms på bettan o skeppa in den! Den blir ändå BILLIG! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| problemet är inte momsen. Du betalar inte moms för import inoom EU. Men om bilen är modiferad från det som står i en svensk typbesiktning så kan du inte föra in den för trafik i Sverige. Men som Z3c säger så är det inte säkert vad som gäller för Z1. Den blev väl aldrig importerad till Sverige av BMW. Dem enstaka ex som finns här är privat importerade och jag tror med stöd av EU typbesiktning. Då är frågan om Hamann har typbesiktigat sin Z1 någonstans inom EU. Har dem det så får du föra in bilen utan moms och tjafs, då gäller sama vilkor som för alla EU importer. Men kolla själv med SBP. | |
| oj sorry, såg inte att du skrev Mellanöstern. trodde det gällde tyskland. var i mellanöstern hittar man en Z1 ? | |
|
i mellanöstern vimlar det av udda bilar. Jag har sett många Z1or i Oman och Dubai. Den jag ska syna står i ett garage i Oman. Jag har 3 vänner (varav en är min bror) som har ägt en Z1 i Oman...dock bara en av dem har sin kvar. Min brors hade rullat 800 mil när han köpte den (för 8000 Rial = ca 160000 kr!!). Han sålde den då den rullat 2500 mil. Den fick dock ett tragiskt slut då den brann upp pga bensinläcka på avgassystemet:(. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
kan tänka mig att dessa bilar är preppade med ordentliga kylpaket. det är inte många bilar som inte kokar i 50 gradig värme. Vore kul att se vad är det för kylare som sitter i en Z3 som säljs där. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
4 ever: Det har jag faktiskt inte tänkt på...men det är säkert som du säger - Rejälare kylare i 'Gulf Spec' bilarna.' The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| seven vad skulle den där z1 kosta på ett ungefär...vad ligger z3 och z8 på | |
|
Mellanöstern bilarna med M20 har tom speciellt block och topp. Verkar vara en spännande bil du håller på att plocka hem, du tar med dig kamera och dokumenterar besöket hoppas jag? :) /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Än så länge är det ju bara en ide, somkan utvecklas antingen till det positiva eller negativa. Allt är ju möjligt. En bil som rullat 3000 mil i mellanöstern kan se ut som ett riktigt lik! Det har ja sett allt för många ggr!! Som exempel kan jag berätta om hur min fd. chefs Z1a såg ut när han skulle hämta den. Det var en blå Z1a med låga mil (kommer inte ihåg det exakta miltalet). När han anlände till säljarens hus står där en GET på motorhuvet och sträcker sig upp mot ett träd för att nå bladen!!! Han höll på att svimma! Efter mycket ompyssling fick han dock bilen i ett hyfsat skick....men ack så illa! Jerry: Jag har blivit informerad att Z1an jag ska kika på skulle kunna bliu min för ca: 120000 kr! Z3or slänger de efter dig i mellanöstern. Z8 ornas priser kan jag inte så bra....men räkna med ca halva det svenska marknadspriset! (Ps. Jag sålde en Z3 1.9 för 50000 kr för 3 år sedan....det var en 97a har jag för mig) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| alltså den var 4år gammal o bara 50000kr.....väldigt billigt...finns det nån sida på internet elelr nåt där man kan kolal runt lite...vad kostar det att ta in en vanlig z3 och regga den | |
|
Kan ingen specifik sida utantill....men sök lite på 'used carsDubai' tex.... Frakten kostar ca 20000...osäker på vad det kostar att regga. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| då blir det ändå inte så billigt att köpa en z3...när du åker ner kan du kolla på några ex och ta kort..kolla på z4 också :) | |
|
Jerry, t.ex: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
ska tilläga en en Dirham ligger på 0.5 kr. Alltså en 97 Z3 liger på 16-19 tusen kronor och en 99 2.8 på 26000kr. och vad sägs om en Z4 för 68000 ? kan det verkligen vara sant? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
oj, där hade jag fel. kursen är 2 kronor för en dirham. då var det inte alls lika billigt plötsligt ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
hahaha.....Nä riktigt så billigt är det inte. Detta är ju handlare vi tittar på...jag är ute efter 'gömda' pärlor från privatpersoner genom kontakter. Dollarn är låg....den Omanska Rial:en är låst på en fast kurs (2.58). det kommer bli BILLIGT! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Jag ska försöka hinna med att skrapa ihop så mycket bilder och info om diverse bilar som möjligt till er. Digitalkameran skall få gå varm;. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| men det blir ju itne lika billar när man måste betala skatt,transport,registrering m.m....Seven det skulle vara kul om man fick se lite bilder :) | |
|
Lika billigt som att äga och köra den i Mellanöstern nä...men det blir ju ändå duktigt mycket billigare än att handla här hemma, även om jag får betala 25% moms+reg, bes, etc. Som sagt, jag ska ta mycket bilder...det är bara kul att dela med, och diskutera bilarna som finns där nere i hettan:)! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.