|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| är 318is(36) ett bra val som första bil..är försäkringen hög, drifkostnade..vilka är dem vanligaste felen m.m | |
|
Länk Länk Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| tack..men den första länken var nog lite för lång och dessutom var det e30...är det någon här som har haft problem med sin eller något | |
|
Tycker det är ett bra val. 99% är coupeer, inte så praktiskt om man ofta åker fler än 2 pers och bältet hamnar långt bak pga de breda framdörrarna. |
|
| men det blir oftast två personer som åker så det är inget problem | |
Svärd |
Ekonomiskt är väl 318iS den mest ekonomiska BMW man kan ha. Försäkringen är mycket billigare än 320 och den går om inte bättre så lika bra. Men detta vet ju folk om så då blir ju inköpspriset högre på en iS. Jag letade själv efter en iS när jag skulle byta bort min 740iA men så fick jag fatt i en kanonfin 320 och en ägare som ville ta en 740 i byte så då blev det så istället. ///M That´s Hot! |
| ..är e36 coupe en bra bil då...vad skulle man annars kunan tänka sig att köpa | |
SpineKracker |
Ett kul alternativ till e36 kan ju vara e30! =) Eller alfa 155/156 eller en GTV V6.. lite mer riskabelt kanske men bevis på mycket mer karaktär än en e36 coupé som är en dussinbil nuförtiden. En detalj till, en BMW ska ha SEXA! =) E30, för att man vill. |
Svärd |
SpineKracker: En BMW behöver inte ha sexa. En 16V 4a är inte fy skam, men en vanlig fyra är väl lite småtråkigt... Själv gillar jag V8an bäst... ///M |
SpineKracker |
Finns det 3-serie med V8? Det var som fan.... hehe =) Jag tycker att en BMW utan sexa saknar en del av dess själ.. Förvisso vet jag att 318iS går minst lika bra som 320 pga lägre vikt, blir ju även billigare att äga men enligt mig ska inte bilägande bara handla om ekonomi, det ska handla om entusiasm och glädje också! E30, för att man vill. |
| r | |
SpineKracker |
Eller referar du till Alpina? E30, för att man vill. |
| Svärd: Jo 1.8 16v är alldeles för klen. Det är 320 också. Håller med dig Alpina B8 är bra. | |
Svärd |
Nej jag snackar om BMW bara... Min 740 hade V8 iallafall... Och den va också en BMW... Tror nog att det är minst lika mycket körglädje och entusiasm i en iS... |
Svärd |
Har aldrig provat en B8 så jag vet inte hur den är... ///M That´s Hot! |
SpineKracker |
Jo men tråden handlade väl om 3-serie? =) E30, för att man vill. |
|
Apropå försäkringspremien så var den väldigt låg på den E36 325 jag körde; ca 3000kr helår för helföräkring, men så bor jag ju på landsbygden. Driftskostnaden är säkerligen låg totalt sett på 318is. E36 är en skön vägmaskin. Bussningarna brukar dessvärre vara slitna på E36:or speciellt i framvagnen... Ordinarie service är helt överkomlig prismässigt. Reservdelar är mycket lätta att få tag på, ofta till humana priser. |
|
Svärd |
SpineCracker: "En detalj till, en BMW ska ha SEXA! =)" och "BMW utan sexa saknar en del av dess själ.." skrev du visst... Men du har rätt i att en 3a klarar sig med en sexa. Funderar man på sin förstabil så vill man förmodligen ha en billig bil. Annars funderar man inte, då köper man en M3 och har man familjen å tänka på så blir det ju en M5... ///M That´s Hot! |
Svärd |
Ang. försäkring så kollade jag lite när jag skulle byta. En E36 var billigare än en E30 om man ville ha 320 eller 325... ///M That´s Hot! |
SpineKracker |
Sex eller fler cylindrar m a o. Prisskillnaden mellan en 320 och en M3 är fortfarande markant även om båda börjar blir väldigt billiga. Samt att M-bilarna som bekant är hyffsat dyra att äga!! Jag skulle hellre köpa en E36 med sexa för den fina gången i sexorna. E30, för att man vill. |
|
Skall du ha en iS skall du ha en E30, tro mig! Förbannat rolig bil! Skall du ha bilen för att köra den och ha roligt skall du ha E30, men skall du däremot åka bil skall du ha E36.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.