|
|
|
|---|---|
Måsen |
Det slog mig i veckan att min bil borde ha bältesvarnare. Den har dock aldrig lyst. Lampan funkar för den tänds när jag slår på tändningen. Men larmar inte sen när man kör. Den har inte funkat sen jag köpte bilen, därav min sena reflektion, eller nä inte egentligen. Hur som helst, var börjar jag leta? Finns det någon kontakt som kan vara ur dragen? Standardfel? Någon som kan sprida lite ljus över detta? Inte för att det spelar någon större roll, men jag vill gärna att allt som finns i bilen ska funka. /Mattias /// Länk |
|
Skall det vara bältesvarnare i den då? Tyska bilar brukar få två poängs avdrag i Euro-NCAP för avsaknad av den funktionen. |
|
|
Den kan kopplas ur mjukvarumässigt via DIS! (BMW:s diagnosdator) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Måsen |
Ok tack, av en händelse ska jag in och få styrenheten programerad inom kort. De får kolla den med då. /Mattias /// Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bältesvarnaren lyser bara i ca 5- 10 sekunder efter start oavsett om du tagit på dig bältet eller ej. Åtminstone på 528an och 540 nått annat har jag aldrig sett eller hört. ///MVH Hasso Länk |
Måsen |
Ok, i min lyser den bara innan jag startar bilen (tändning). Men å andra sidan, de 5-10 sekunderna kan jag nog stå ut, utan att den lyser. /Mattias /// Länk |
|
Det är ju skönt utan bältevarnare. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
| Jag vill gärna att den låter om man inte har bältet på. Går det att fixa? Lampan lyser några sekunder vid start, men det är allt. | |
|
Fanns detta även på E34 någon som vet? Jag såg nämligen en lamp sockel (utan lampa) för det i panelen när jag bytte lite lampor. funderar lite på om man skall trycka in en lampe där och se om det funkar. /Ian |
|
|
Undrar samma sak som idde, har observerat samma sak.. BMW 525i 24v -90 |
|
| idde och Plexan, jag testade just att sätta i en lampa i den sockeln (på 730'n E32), resultatet blev precis som beskrivs ovan, lampan lyser några sekunder när man startar men slocknar sedan helt och tänds inte heller om man knäpper upp bältet när man kör. Hade varit kul om man fick den att fungera... | |
|
Satte i lampa i min igår 525i -92 och den lyser bara 5 sek sen slocknar den Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.