|
|
|
|---|---|
|
hej på er jag har tänkt att måla mina bromsok,,men är lite osäker vilken färg jag ska ha,,,bilen är en cosmosvart metallic se länk under.. Länk Länk | |
|
Jag ska måla min röda, jag tycker att bromsok ska vara röda av någon anledning... /Mikael |
|
|
tror du silver passar på oket och rött på hållarna Länk Länk |
|
Måsen |
Möjligen svarta, helst inte alls. Det är inte ofta man ser "hemmamålade" ok som ser bra ut. /Mattias /// Länk |
|
Silver, svart eller inget alls. Det ser bara billigt ut med "hemmamålade" ok i rött eller gult. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
ja då blir det svart eller silver...tack för alla förslag jag fick. Länk Länk |
|
|
Tycker det är att efterapa Porsche att måla rött. Jag skulle valt silver. // Jim Profit |
|
|
Silver läggs även min röst på. Såhär ser det ut på min bil: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Silver röstar även jag på. Måla med hammarlack, det blir kanon om man gör ett ordentligt förarbete och sen målar på två-tre tunna lager. Håller inte med dig "Måsen": Tycker absolut att det är snyggare med tex. hammarlacksmålade silverok än med (brunsvartsotrostoxid) orginal "färg". Gula osv. går dock bort. Men smaken är ju olika. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
det ser snyggt ut på din bil wendtan jag skall nog också ha silver vad använde du för grund och var det sprayfärg du använde.. Länk Länk |
|
|
Jag använde uteslutande hammarlack, 2 lager. Mina ok var inte ett dugg rostiga då de bara varit med i 2000 mil så jag rengjorde bara med t-röd och satte igång och måla. Färgen har hållt kanon och är likafin som när jag lade på den. Jag använde matt silver hammarlack. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
okii det kommer o bli fint fint Länk Länk |
|
|
Wentdan har du plockat av oket och hållaren och målat hela eller bara där det syns??? Länk Länk |
|
|
Beni1979: Måla oken som det sitter. då riskerar du inte att få färg på tex. insidan av oken osv. Alltså på ytor som ska vara "rena" för att bromsarna ska fungera korrekt. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
okii tack för tipset.. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.