AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.005

Tickande relä.

zaibot
Problem !
323 -96

När bilen skall startas bara tickar reläet som styr pumpen eler insprutningen. (Detta relä sitter längst fram av de båda utanför säkringsboxen)
När tickandet slutat startar bilen. Båda reläerna är bytta.
Jag har kopplat förbi det genom 31-87 och då går pumpen med en gång. Vissa gånger måste reläet först tjuvkopplas för att bilen skall kunna startas. När väl detta är gjort o bilen startas är det bara att sätta dit reläet o starta bilen igen. Mycket jobbigt problem då bilen kan stanna varsomhelst.

Bilen är en 323 touring -96.

Tacksam för hjälp.

Tobias
brattwurst
Låter som att du ev, har kortis någonstans fram till bränslepumpen. Du har väl inte satt dit en större säkring till bränslepumpen ?
zaibot
Nej ingen större säkring.

Men det konstiga är ju att när jag väl fått slut på tickandet så funkar bilen helt ok.
Och med förbikoppling går den direkt!
brattwurst
Kolla så att flatstiftena i reläsocklarna inte har tryckts ut...Och ligger emot metall. Håll förslagsvis emot under reläsockeln när du trycker ned reläerna, se efter att reläerna verkligen sitter på rätt plats. samt att de sitter åt rätt håll.
zaibot
mmhm

ok ska testa detta...

tackar..
brattwurst
Att reläerna tickar ofrivilligt tyder ju på någon form av överslag i elsystemet. Du har inte fått in någon fukt i styrboxen ?
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
jag vet att när min batteri var dålig så tickade reläerna..

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.