|
|
|
|---|---|
|
Hej har köpt en 525tds -93 för ett tag sedan. Satt och körde på mototrvägen och började leka lite med färrdatorns funktioner, ville ju se hur otroligt lite tdsen slukade i sig jämf med V8an. Insåg efter ett tag att färddatorn var lite konstig. Temp fungerar ok Klockan går inte att ställa. Går att ställa men går tillbaka till fel tid. Förbrukningen vbr1 och 2 låsta vid samma värde hela tiden. Km kvar att köra räknas ut på den felaktiga förbrukningen. Ja inget funkar ordentligt. Kankse ev. samband- Orginalstereon jag tog ur bilen var helt galen. Hastighetsberoende volymändrigen var helt fel. Stängde av ljudet helt vod 0km/h för att sedan hoppa igång igen vid 65km/h. Sen så finns det ingen minnesel i orginal kabeln varken nu eller med gamla stereon ! Någon som känner igen felet? | |
|
Prova att nollställa datorn. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Erik Hur menar du då? Koppla bort strömmen? Eller nolla med ngn knapp? |
|
|
Tryck på S/R knappen när du har den funktion i displayen som du vill "nollställa"...Om ja minns rätt vill säg. |
|
|
Kolla här hur man gör en fullständig nollställning av hela datorn: Länk . Det är funktion nr 21. Men det kan vara så att stereon är felkopplad, det är tydligen lätt att koppla in hastighetssignalen felaktigt. Fungerar vindrutetorkarna som de ska? Går de ner å intervall om du stanna vid rödljus? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vindrutetorkarna funkar finfint. Ska testa att nollställa på vägen hem. Skriver om resultatet imorgon. |
|
|
Nu förstårj jag. Jo jag har nollställt innan också. Klockan och en massa funktioner fortfarande konstiga. Slog!?!?! lite på panelen så hoppade förbrukningsuppgifterna igång i alla fall ! Tror jag lägger ner denna tråden här. Inväntar ett bra tilfälle att ta ut hala datorn och kolla anslutningar osv. Tack för all hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.