|
|
|
|---|---|
KlantPelle |
Jag har fått något fel i tändningslåset. Jag får bara runt nyckeln så att rattlåset släpper, inte en millimeter till. Antingen har jag fått skit i låset eller så är det trasigt. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Hur tjyvkopplar jag den eller något annat alternativ? E 34 -90 |
| Om du vrider nyckeln till läge 1 så kan du trycka in en ståltråd eller liknande i det lilla hålet som finns bredvid "nyckelhålet", sedan kan du dra ut hela låskolven så att du ser själva strömbrytaren. Om du har tur så kan du kanske hitta vad som är fel då... | |
KlantPelle |
Tack Osprey! .... men det var en dj..ul att sitta fast. Jag juckar och sliter men inget händer. Var ska jag sikta med storsläggan? ;-) Mvh Pelle |
| Den ska släppa lätt, utan nämvärt måtstånd, det gjorde iallafall min... men du måste ha relativt grov ståltråd, så att du kan trycka till spärren... jag använde najtråd och den är väl typ 1 mm eller så, precis så att den går in i hålet... | |
535IA |
har själv blivit drabbad av samma problem.ta bort ratten och kåpan.på undersidan har du ett slags låsmekanism, ett metallbleck som kärvar ibland pilla lite på det så kommer det att fungera du måste även smörja upp det med tex:krypsmörjmedel.då fick jag min att fungera lycka till. ARBETSTID:CA:20Min |
KlantPelle |
Jag tackar och bockar för hjälpen. Mvh Pelle |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.