|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte min 320 -89 touring för ett par veckor sedan och är supernöjd.Det är dock en grej som inte riktigt stämmer ..bilen "hänger" lite vänster bak ,dvs det är kortare mellan däck och skärmkant på vänster sida.Det ser även ut som däcket ligger lite längre in i förhållande till skärmkanten typ mera camber..kanske beroende på att den är lägre.. fjädrarna är bytta för ca 2500mil sedan (fick kvitton) har även kollat på fjädern men den ser ok ut.. kan det vara dämparna?? vore tacksam för lite tips mvh Jeppe | |
| Fjädrarna borde inte blivit sämre på 2500 mil iaf,så stötdämparen kan de möjligtvis va,du kan ju pröva att byta sida på dämparna å se om de blir nån skillnad...om de är samma sak även då kanske bärarmen gett me sig lite,en smäll lr liknande... | |
brattwurst |
Jes. Det är säkert inget att oroa sig för, kolla om de ev, glömt att lägga dit gummitallriken/packningen till fjädern på vä sida. Kommer ej ihåg om det är packning både upptill samt nertill ? Nertill är jag dock säker på att det skall finnas en med en plupp i mitten. |
brattwurst |
Kom på en greja till ang; att du tycker att däcket sitter längre in i hjulhuset på den ena sidan, kolla då så att det inte sitter en kvarglömd spacer bakom den andra fälgen. |
|
Spacer? ,Är det nåt man sätter på fälgen? kan man se gummitallriken/arna utan att ta bort fjädern? vore trevligt om det bara är det.. Tack Jeppe |
|
brattwurst |
Jes. En spacerplatta är en aluminiumskiva som man sätter mellan bromsskivans anliggningsyta & fälgen för att förändra spårvidden beroende på typ av fälg och ET. De kan ibland ärja fast riktigt ordentligt. Gummitallriken kan du se om du kollar in på baksidan av hjulet. den är ju drygt en cm tjock..så saknas den tex på ena sidan så blir det nog en viss nivåskillnad. |
| Kan även va länkarms bussningarna som är dåliga. | |
|
Hej ,Har inte hunnit kollat om det saknas "gummitallrik" ,men nån spacer kan jag inte se. djkpg är det länkarms bussingarna som sitter framför bakhjulen?. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.