AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
719

Utan nummerplåt?

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har hört så mycket om vad som gäller om man åker utan nummerplåt fram på bilen och tänkte lyfta frågan i detta forum.

Vet någon vad som gäller? Får man böter eller bara en tillsägelse? Är det ok att bara ha nummerplåten fram?

/Mikael
Scheckheft
Hej
Skyltar, godkända av Vägverket, ska sitta på både fram och bak. Böter i annat fall.

Mvh
Scheckheft

Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Vad händer då tro om skylten är "stulen" fram men man har inte hunnit anmäla det ännu för att man ska göra det så fort man kommer hem?

Får man inte förflytta bilen hem utan nummerplåt fram?

/Mikael
Det kommer bli fler och fler som kör utan skylt fram om fartkamerorna ploppar upp likt mögelsvampar runt om på våra vägar.

Om jag inte missminner mig är det 300kr böter om man kör utan skylt fram.

För att utveckla frågan lite:

Vad händer om man kör med en plåt fram modell klistermärke? På snöskoter är det ju fullt lagligt (å andra sidan också enda sortens skylt nu) med klisterskylt.
Jag blev stoppad av herr Trafikpolis för ett tag sen och han hade bl.a synpunkter på min främre regskylt som var av varianten klistermärke, om inte regskylten kommer från vägverket är det i lagens mening ingen regskylt och på protokollet står det således att det saknas skylt fram. Fick ingen böter utan fick istället åtgärda anmärkningarna och vsia upp bilen för bilprovningen.

Malte
ko
38
kotsio
m535i -87
jag hade den så kallade klister märket i liten version fram i typ ett o ett halvt år...
blev stoppad ett ex antal gånger utom några synpunkter, plus att det gick igenom besiktnig...
vet ej hur det gick till men ingen har någonsin klagat på den....
OBS: den var gjord på min dator hemma...

e28 rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.