AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.933

M3 E46 CSL vs Porsche 996 GT3

Sida 5 av 5
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Emm: om porschebacillen någonsin släpper taget om min förvirrade hjärna så ligger M Coupé riktigt högt på listan. Med lite småfix blir den ju SÅ grym. Jag skulle lätt kunna tänka mig en vit :)))

mvh
Anders
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Hmmm, jag är nog mer GT3-sugen än jag vågar erkänna för mig själv... Den bil jag åkt i ett par tillfällen var en ClubSport, och den kändes lite *väl* banoptimerad med sin uteblivna ljudisolering och stumma chassie -- smågruset på vägarna levde konstant rövare i hjulhusen så man fick skrikprata med varandra, och varje liten ojämnhet i vägbanan markerade exakt var alla organ sitter (satt?) i kroppen -- men den var så extremt direkt i styrningen, bara man bytte fäste för blicken så kändes det i hela kroppen att hjulen ändrade riktning en halv grad... Den E36 M3 Coupé -97 jag själv hade då kändes i jämförelse nästan död i styrningen, men just den bilen gick *väldigt* bra, och vid gatkörning så hängde jag med ClubSporten förvånansvärt bra och blev då lite besviken, hade trott att jag skulle bli rejält avhängd (vilket jag också med 101% sannolikhet hade blivit på bana).

Någon av er som provkört både GT3 CS och GT3 och kan klargöra skillnaderna mellan dessa två i körupplevelse?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
GT3 CS och GT3 är samma bil förutom att CS har inredning och bur, typ.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.