|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kan man inte få båda :) Svårt att säga vilken jag hade valt eftersom jag inte kört någon av dom. Jag återkommer den dagen jag har gjort det:), fast nu skulle jag nog välja Gt3an. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Det får bli GT3an.. | |
Evol-79 |
Jag hade valt porschen utan att tveka, nja jag hade nog tvekat lite men ändå valt porschen. Det där testet med CSL och GT3 på ringen börjar bli lite utjatat som jämförelse...Finns det inget test där båda bilarna kör med samma däcks-klass så att den ovannämda jämförelsen om vilken som är snabbast runt ringen kan få sitt slut? Det enda det testet säger mig är att båda är ruggigt snabba på banan. |
|
GT3an utan tvekan! CSL imponerade inte så extremt mkt i originalskick. Ljudet är mumma men i övrigt är den för optimerad för gata. Alldeles för mjuk för svenska banor enligt mina referenser. |
|
|
GT3, skulle inte tveka en sekund. |
|
|
Utan tvekan, GT3, helst den uppdaterade versionen men jag skulle nöja mig med den "gamla". Jens |
|
|
MatroxMGA: Jo, jag känner till däckskillnaderna, men båda bilarna kördes dock i det skick och utförande som de lämnar fabriken i. Med r-däck hade Porschen varit snabbare, helt klart. MVH / Jacob |
|
| Svaret är givet! GT3 helt klart! M3 csl är en superbil men Porsche Gt3 är snäppet värre! | |
|
(Har upplysningsvis end kört M3 E46 & 996 C2 cab) Valet: GT3 - som jag f.ö. INTE tror är dyrare att äga (inkl värdeminskning mm) än en CSL. Btw: Jag tycker att första GT3:an är den snyggaste 996:an... |
|
|
jag skulle ha tagit CSL på grund av att försäkringen lär ju vara billigare på CSL och billigare i kostnad....plus att den är rymligare än en porshe gt3....men det är ju helt klart att en gt3 är en fantastisk bil men inte alla lägen...CSL är valet i detta kvalet... ///325/// |
|
|
Svårt val om jag får säga själv. Varför ställer ni inte frågan till "Loaded" som har en CSL me kompressor...hehe Skulle va kul o veta va han tycker. För mig personligen så tycker jag så här "hjärtat=Bmw Hjärnan=Porsche |
|
|
GT3 helt klart. Ändå nackdelen är väl baksätet men de får ja leva med =) Tror för övrigt att de är billigare att äga Porschen också. Detta i första hand pga av värdeminskningen. Sen kostar en vanlig 996 "bara" 5000kr att serva på 2000mil. Och tror faktiskt inte att GT3 är så mycket dyrare än en vanlig 996. Gällande försäkring så kikade jag en snabbis och såg att CSL är rejält mycket billigare i försäkring än en vanlig M3 men GT3 va inte mycket dyrare (jämfört med vanlig M3 så är den mycket billigare). mvh larsson Länk |
|
|
Vet inte vad Porsche har för serviceavtal men glöm inte att BMW har 3år/8000 mil fri service. Ett tips för er som tänker på alla faktorer. MVH / Jacob |
|
|
Porsche GT3 oavsett serviceavtal ;) Tror inte det är någon som helst faktor när man väljer bil speciellt inte när bilen kostar +1 miljon :) |
|
| Kan vi inte få höra kommentarer från nån som kört en CSL istället, tydligen ingen som har gjort det. | |
|
Verkar luta åt GT3 i denna tråd.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Jag har kört en CSL vid ett par olika tillfällen, underbar bil. | |
|
MatroxMGA; det borde göra dig till mest lämpad att jämföra isf - i och med att du äger en GT3?...vad sägs? |
|
| Jag har med kört CSL. Hur skulle man annars kunna ha massa åsikter om hur den beter sig? | |
|
Sani: din fråga svarar väl nästan på sig själv? ;) mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.